آخرین خبر :

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ انتقال نیروهای مازاد از آموزش و پرورش به دیگر دستگاه‌های دولتی میسر نیست

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی نزدیک به ۵۰ هزار معلم در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمی با دانشجو معلمان پردیس دخترانه شهید با هنر گفت: با تغییر شتاب زده نظام آموزشی از ۴ – ۳ – ۵ به ۳ – ۳ – ۶، یک پایه از مقطع متوسطه کم و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد که به دلیل عدم آمادگی زیرساخت‌های لازم، در دوره ابتدایی با کمبود نیرو و در مقطع متوسطه با تراکم نیرو مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انتقال نیروهای مازاد از وزارت آموزش و پرورش به دیگر دستگاه‌های دولتی میسر نیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای سامان دهی نیروی انسانی موردنیاز خود در مقطع ابتدایی، باید از نیروهای دوره متوسطه استفاده کند که برای معلمان انتقالی، دوره آموزش ضمن خدمت پیش بینی شده است.

دانش آشتیانی ادامه داد: هر ساله در وزارت آموزش وپرورش تعدادی از معلمان به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند که در سال ۹۵، حدود ۵۰ هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال ۹۶ هم همین تعداد بازنشسته پیش بینی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش براساس مدل «بومی گزینی» اشاره کرد و افزود: باتوجه به نیاز آموزش وپرورش در هر استان برحسب مقطع تحصیلی، جنسیت و رشته تحصیلی جذب افراد از دو روش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پس از ۴ سال درس خواندن، درآموزش وپرورش استخدام می‌شوند و این افراد متعهد می‌شوند تا ۱۰ سال نباید درخواست نقل وانتقال داشته باشند.

دانش آشتیانی یادآور شد: بیشترین درخواست نقل وانتقال نیرو در آموزش وپرورش، از مناطق محروم به کلان شهر‌ها به ویژه شهرتهران است که متأسفانه نمی‌توانیم آن‌ها را انجام دهیم.

گفتنی است؛ درابتدای این دیدار صمیمی، دانشجومعلمان پردیس دخترانه شهید باهنر، مشکلات آموزشی و اداری خود را با وزیر آموزش وپرورش درمیان گذاشتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*