آخرین خبر :

مهمترین اصل در انتخابات اجرای قانون است

اجرای کامل قانون در انتخابات، امانت بزرگی  است که بر دوش هیات های نظارت بر انتخابات می باشد و انتظار این است که به بهترین وجه انجام شود. نماینده ولی فقیه در استان این مطلب را در حالی بیان می کند که به عقیده وی واقعیت انتخابات انداختن رای در صندوق نیست بلکه در واقع مطلب، سرنوشت مردم است چرا که مردم بعد از انتخابات احساس حیات جدیدی می کنند.  صبح دیروز دبیر و اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا های استان و اعضای نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی بیرجند با آیت ا… سید علیرضا عبادی دیدار کردند. او در این دیدار مهمترین اصل در انتخابات را اجرای قانون خواند و اظهار کرد:شورای عالی نظارت بر انتخابات نماینده های مردم هستند و با توجه به شناختی که از این مجموعه دارم از بهترین ها را نیز انتخاب کردند وهمه افرادی متدین، متعهد و امانتدار هستند، اما باید در انتخاب زیر مجموعه ها حداکثر دقت انجام شود تا افرادی انتخاب شوند که حقوق مردم برای آنها مهم باشد. وی با بیان اینکه رمز موفقیت در اجرای قانون است و همین یک کلمه برای موفق شدن کفایت می‌کند و کار شما نظارت بر اجرای قانون و انجام همه کارها بر اساس قانون است،افزود: تمام تلاش بر این است که در چارچوبه قانون، آرا، آرای مردم باشد و کسی نفوذ، تحمیل و تقلب نکند و طبعا در یک نظام مردم سالاری دینی مردم صاحب کشور هستند و این مردم هستند که نماینده تعیین می‌کنند. آیت ا…عبادی با اشاره به اینکه  در گذشته سرنوشت کشورمان به دست بیگانگان بود و دشمنان برای ما وکلا، کدخدا و غیره انتخاب می‌کردند، گفت: برکت انقلاب این است که بیگانه را بیرون رانده و سرنوشت را به دست خود مردم داده است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما همیشه بر وحدت تاکید داریم، گفت: شعار وحدت را همه می دهند اما راه رسیدن به وحدت عمل به قانون است و اگر همه به قانون عمل کنند اختلاف دیگر معنایی ندارد. آیت ا… عبادی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات های گذشته بسیار خوب بوده، عنوان کرد: هنگامی که عناصر قابل اعتماد متصدیان امور باشند مسلما باعث افزایش اعتماد مردم می شود و هرچه اعتماد افزایش یابد حضور نیز افزایش پیدا می کند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افراد و کاندیدا ها متفاوت هستند، افزود: باید مردم این فرصت را داشته باشند که به بهترین ها رای بدهند و مردم راحت باشند و تمام این تلاش ها نیز برای این است که مردم راحت باشند.
اجازه نخواهیم داد در هیأت های نظارت
 نظر خاصی نفوذ و روند رسیدگی را خدشه دار کند
در ابتدای این دیدار محمد رضا غیرتی دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای استان خراسان جنوبی گزارشی در خصوص فعالیت های دبیرخانه ارائه کرد و گفت: دبیرخانه هیئت‌های نظارت بر انتخابات در ۱۱ شهرستان و ۲۵ بخش خراسان جنوبی تشکیل شده است. وی با اشاره به وظیفه هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است که در این راستا مجلس هیئت‌های عالی نظارت در استانها را تشکیل داده است. غیرتی با تاکید بر اینکه نظارت کیفی برای ما مهم ترین اصل می باشد، گفت: نظارت کیفی باید بر محور قانون باشد چرا که اگر قانون رعایت شود هیچ تشکلّی در روند اجرایی خود دچار مشکل نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد در هیات‌های نظارت نظر خاصی نفوذ و روند رسیدگی به نظارت را خدشه دار کند. وی با اشاره به اینکه ما بر این باور هستیم که افراد با نیت خدمت به  نظام و مردم وارد صحنه انتخابات شوراهای شهر و روستا شدند، عنوان کرد: اگر متوجه شویم که کسانی با هدف های خاصی وارد این صحنه شده اند اجازه ورود به آنها داده نخواهد شد. دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هیات‌های نظارت و بررسی صلاحیت ها از ۲۵ فروردین ماه آغاز به کار خواهند کرد، افزود: تلاش می‌شود تا بدون حب و بغض و با در نظر گرفتن خدا به موارد احتمالی رد صلاحیت رسیدگی شود تا مدیون خدا و خلق خدا نباشیم. وی با بیان اینکه تعداد ۱۳۰ نفر اعضای هیئت‌ نظارت مرکز و شهرستان‌های خراسان جنوبی هستند، گفت: هیئت‌‌های نظارت شهرستانها و استان کار تجدید نظر را برعهده دارند و اگر در بین نامزدها کسی رد صلاحیت شد هیات‌های شهرستانی رسیدگی می‌کنند و اگر کسی از بین نامزدهای شهرستان‌ها رد صلاحیت شد، مرجع رسیدگی هیئت‌ نظارت استان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*