ضمن تایید پایبندی ایران به برجام مطرح شد؛ تیلرسون: آمریکا ممکن است در خصوص لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران تجدیدنظر کند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی تاثیر تحریم‌های هسته‌ای لغو شده ایران بر منافع ملی آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ “رکس تیلرسون”، وزیر خارجه آمریکا، در گزارشی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تلویحا از احتمال بازگردانده شدن تحریم‌های هسته‌ای ایران خبر داد.
وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ترامپ در حال بررسی این مسئله است که آیا لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران به موجب برجام به نفع منافع ملی آمریکا بوده است یا خیر و کنگره را نیز در جریان برنامه‌های خود قرار داده است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت ترامپ تیمی را به ریاست شورای امنیت ملی مامور بررسی برجام و ارزیابی تاثیرگذاری تحریم‌های هسته‌ای لغو شده ایران بر منافع ملی آمریکا کرده است.
تیلرسون در حالی از احتمال تجدیدنظر در لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران سخن گفت که در ادامه اذعان کرد ایران تا ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است.
وی ساعاتی پیش از این اظهارات، اولین گزارش رسمی دولت ترامپ درباره نحوه اجرای برجام از سوی ایران را تحویل کنگره آمریکا داد. در این گزارش وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده است که ایران طی ۹۰ روز گذشته به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده است.
دولت آمریکا طبق قانون موظف است به منظور تصمیم‌گیری درباره ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، هر ۹۰ روز یکبار گزارشی از وضعیت پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را به کنگره ارایه دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*