آخرین خبر :

صنایع دستی و گردشگری جایگزینی مناسب برای اقتصاد کشاورزی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه کشاورزی یکی از مناسب ترین اقتصادهای جایگزین روی آوردن به سمت بازاریابی تولیدات صنایع دستی و معرفی مقوله گردشگری است.مهندس سید علی اکبر پرویزی در نشست شورای اداری شهرستان بشرویه افزود: اگر امروز در عرضه صنایع دستی با چالش روبه رو هستیم به دلیل ضعف در بازاریابی برای تولید است. وی ادامه داد: ظرفیت های تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است که با فراهم کردن زیرساخت های لازم باید صنعت گردشگری را در این استان گسترش داد. مهندس پرویزی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان را سودمند خواند و اظهار کرد: یکی از مهم ترین فعالیت های وزارتخانه یاد شده فراهم آوردن زیرساخت های توسعه برای دیگر بخش هاست. وی اضافه کرد: مقوله هایی نظیر اینترنت و فضای مجازی فقط دارای جنبه های تفننی و سرگرمی نیستند بلکه با فرهنگ سازی از این امکانات می توان در راستای افزایش اشتغال و ایجاد کسب و کار به خوبی بهره جست.
وی گفت: یکی از مهم ترین زمینه هایی که می توان با کمک شبکه های ارتباطی بستر رشد و شکوفایی آن را در استان پدید آورد، بخش گردشگری و صنایع دستی است. وی ادامه داد: بازاریابی برای صنایع دستی و فراهم آوردن زمینه برای عرضه و فروش این تولیدات کمک زیادی به اشتغال و اقتصاد خانواده هایی که از خشکسالی های پیاپی آسیب دیده اند می کند.
مهندس پرویزی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده صحیح از اینترنت و فضاهای مجازی برای افراد به ویژه نسل جدید اظهار کرد: مسئولان استان و شهرستانها باید با تلاش برای استقرار زیرساخت های بنیادین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه های پویایی اقتصاد مناطق کم برخوردار را فراهم آوردند.
تامین آب شرب طبس از اولویت های دولت تدبیر و امید است
استاندار خراسان جنوبی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان طبس و در جمع مسئولین این شهرستان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در طبس، تامین آب شرب این شهرستان از طریق اجرای طرح های مختلف در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد. وی با بیان اینکه یکی از راه های تامین آب حفر چاه است، گفت: انتقال آب از استان های همجوار و نیز استفاده از آب های ژرف از دیگر طرح هایی است که در این زمینه در دستور کار قرار دارد.وی طرح استفاده از آب های ژرف را طرحی مشترک بین استانداری خراسان جنوبی ، وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری دانست و گفت: با همکاری کارشناسان خارجی امید است نخستین حلقه چاه به منظور استفاده از آب های ژرف به صورت پایلوت در خراسان جنوبی حفر گردد. مقام عالی دولت در استان، احداث نیروگاه در شهرستان طبس را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به پیگیری ها و جلساتی که در وزارت نیرو و شرکت توانیر برگزار شد، موضوع احداث نیروگاه در طبس مورد توافق قرار گرفت. وی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان افزود: در این سفر حدود ۱۱۰میلیارد تومان پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و تقریباً همین میزان تا پایان دولت یازدهم در استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*