سرمقاله /اردوغان و رویای حکومت عثمانی…!!

شبه کودتایی که باعث سرکوب و اخراج و زندانی شدن دهها هزار نفر از ارتشیان و وکلا و قضات و معلمین و سایر اقشار کشور ترکیه شد و همچنان نیز ادامه دارد نگرانی های وسیعی را درکشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی برانگیخت، تاحدی که ترکیه را برای ورود به اتحادیه اروپا که برای دسترسی به آن حزب تحت حاکمیت اردوغان بسیار تلاش کرد به چالشی جدی انداخته است.
رجب طیب اردوغان رویاها و بلندپروازی هایی بس شگفت انگیز دارد، او خویش را در ردای سلطان سلیم عثمانی می بیند، با همان شکوه وبزرگی دولت عثمانی سده قبل اما به سبک هزاره سوم، او توانست کشور ترکیه را درپروسه ای پیچیده به لحاظ فرهنگی و اقتصادی و اهمیت ژئوپلتیک درحد بالایی ارتقا دهد و برای ورود به اتحادیه اروپا آماده کند، بسیار مایل است که باردیگر آتا ترک ترکها شود.
پس از آن کودتا که بنظرنگارنده بیشتر جنبه نمایشی داشت تا واقعیت، تسویه هایی تا مرز خونین و قلع و قمع مخالفین و سرکوب بیرحمانه آنان آغاز گردید.
تاجایی که دستور تغییر قانون اساسی داد که حکومت اش را از سیستم پارلمانی به روش ریاستی تغییر دهد تا با داشتن اختیاراتی که تاکنون قانونا نداشته، حال قانونا به دست آورد.
تبلیغاتی وسیع تحت سیطره حاکمیت به راه انداخت تا بااکثریتی قاطع به آنی که در سر داشت دست یابد، اما نتیجه ۵۱ در مقابل ۴۹درصد شد که این نشان از مخالفت نیمی از مردم ترکیه به دادن قدرت غیرقابل کنترل به اردوغان بود که از آن بوی دیکتاتوری به مشام می رسید.
اما حدود ۱۰ میلیون نفر انتخابات را تحریم کردند که نتیجه اش آنی شد که اردوغان در آرزویش بود و اینک تمام مردم ترکیه وهمان ده میلیون نفری که باد درغبغب انداختند که فرقی نمی کند رای بدهیم یاندهیم نتیجه معلوم است، باید دهه های زیادی را در زیرسلطه و خواسته هایی که ۵۱درصد مردم از آن حمایت کردند گردن بگذارند بعدها غبطه بخورند به خیانتی که حداقل به خودشان و ۴۹ درصد دیگر کردند.
رجب طیب اردوغان برای ترکیه نقشه هایی دارد که بهایش را مردم آن دیار باید بپردازند، او در آرزوی برپایی حکومت عثمانی دیگریست…
تجربه همسایه بغل دستی مان به ما می آموزد که عدم حضور در استفاده ازحق رای نه اینکه مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات وحشتناکی را بردوش مردم بار خواهد کرد.
قهر کردن با صندوق رای مصداق قهرکردن و لج بازی بی وجه و بچه گانه با خودمان است که بادست خویش جلوی پای مان چاله ای می کنیم به عمق یک چاه…!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*