سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیارد ریالی دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان(!) گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همه چیز را در استان خراسان جنوبی متمرکز کرده ایم تا همه نیازمندی ها در خود استان تأمین شود.
دکتر واعظی که در بدو ورود به بیرجند با حضور در بوستان شهدای گمنام ضمن نثار گل به قبور مطهر شهدا به مقام والای آنان ادای احترام کرد و سپس در مراسم افتتاح ساختمان جدید الاحداث فنی و اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان حضور یافت، در جمع خبرنگاران گفت: خراسان جنوبی از استانهایی است که دولت حساب ویژه ای برایش باز کرده و از آنجا که جزو استانهای جدید التأسیس کشور بوده، تقریبا در تمامی بخش های مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شکل خاصی در این استان کار شده است. وی از هزینه کرد ۲۰۷ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی طی دو سه سال گذشته خبر داد و افزود: بخشی از پروژه های این حوزه در دو سه سال گذشته افتتاح شده و بخشی نیز در این سفر و متناسب با حضور در شهرستانهای مختلف استان طی امروز و فردا افتتاح خواهد شد.
صرف ۱۱۰۰ میلیارد ریال دیگر در حوزه ارتباطات استان تا پایان کار دولت
به گفته وی پهنای باند استان از ابتدای کار دولت یازدهم حدود ۱۸ برابر شده و شبکه انتقال استان هم ۵/۴ برابر افزایش یافته است. علاوه بر این تعداد مشترکین اینترنت این استان هم۹/۸ برابر شده و ۱۰۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستانهای مختلف استان به بهره برداری رسیده است. ۱۱۰۰ میلیارد ریال هم برای پروژه های افتتاح شده در این سفر هزینه شده است. دکتر واعظی با اشاره به افتتاح ساختمان ICT استان، گفت: پیش از این مرکز کنترل فرکانس استان توسط مشهد اداره می شد که با تأمین و نصب همه تجهیزات لازم در بیرجند از این پس مرکز کنترل فرکانس بیرجند، کل استان را تحت پوشش فرکانس قرار داده و امور مربوط به تغییر فرکانس را هم به انجام می رساند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح شبکه پهن باند ثابت در استان گفت: در این سفر ۱۹ شهرستان به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شوند و امیدواریم تا پایان کار دولت تمامی ۲۸ شهر استان به نسل سوم تلفن همرا مجهز شوند.
۱۱ شهر استان به نسل چهارم تلفن همراه مجهز شد
وی افزود: ۱۱ شهر استان در این سفر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز می شوند و ان شاء ا… تا پایان کار دولت، ۷ یا ۸ شهر دیگر استان هم به نسل چهارم تلفن همراه مجهز خواهند شد. علاوه بر این بیش از ۳۸۶ روستای استان در این سفر به اینترنت متصل می شوند و ان شاءا… تاپایان دولت ۷۰۰ روستای دیگر استان به اینترنت متصل خواهند شد. دکتر واعظی در پایان گفت: ظرف دو هفته آینده ۲ مرکز تبادل اطلاعات در اصفهان و اهواز به بهره برداری می رسد. وی همچنین مرکز تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق را که با هزینه ۱۲ میلیارد ریال در ساختمان جدید الاحداث اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایجاد شده است را افتتاح نمود و همچنین در مراسم افتتاح مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور شرکت کرد. لازم به ذکر است برای احداث ساختمان فنی و اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ۹۳ میلیارد ریال و برای راه اندازی مرکز پایش فرکانس شرق کشور در خراسان جنوبی ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*