درخواست وزارت تعاون از خانواده های نیازمند مشمول دریافت سبد کالا

وزارت تعاون از خانواده های نیازمند خواست هرچه سریعتر برای دریافت دو سبد کالای ویژه بهمن و اسفند اقدام کنند، درغیر اینصورت بودجه مربوط به این سبدها به خزانه دولت بازمی گردد .

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه مهلت دریافت سبد کالا روزهای ابتدایی اردیبهشت امسال است تعداد خانواده هایی را که تحت پوشش کمک های حمایتی دولت قرار دارند؛ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده برابر با ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور برشمرد و گفت : بررسی ها نشان می دهد از این تعداد تنها ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده کالاهای پیش بینی شده در سبد حمایتی دولت را دریافت کردند .
احمد میدری اطلاع رسانی ضعیف و همزمانی توزیع کالاها با تعطیلات نوروزی را از دلایلی برشمرد که خانواده های نیازمند نتوانستند کالاهای خود را خریداری کنند .
میدری همچنین تعداد خانواده های نیازمند استان تهران را بیش از ۲۴۴ هزار خانواده دانست و افزود : از این تعداد تنها ۴۰ هزار خانواده سبد کالای خود را دریافت کردند .
وی به اظهارات برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت : حتی اگر کارت های خرید مردم فاقد اعتبار باشد؛ سبد کالای تخصیصی روی کارت های جدید شارژ می شود بنابراین خانواده های نیازمند نباید از این بابت نگرانی داشته باشند .
میدری با بیان اینکه دانش آموزان شبانه روزی هم مشمول دریافت سبد کالا می شوند از اینکه ۷۰ درصد این گروه از دانش آموزان هنوز سبد کالای خود را دریافت نکرده اند ابراز ناخرسندی کرد و از مسئولان اموزش و پرورش خواست شرایطی را فراهم اورد تا کالاهای مدنظر به دست این دانش آموزان برسد .
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از طریق سازمان هدفندی یارانه ها در سال جاری گفت : این طرح که نخستین بار اجرایی شده به دولت کمک کرده است بیش از ۱۰۰ هزار خانواده را که از دونهاد بهزیستی و کمیته امداد مستمری دریافت می کردند؛ شناسایی کند .
وی تعداد خانواده هایی را که هم اکنون مشمول دریافت مستمری در این دونهاد حمایتی هستند بالغ بر ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار خانواده برشمرد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*