آخرین خبر :

تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۲نفر رسید

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان به هزار و ۱۹۲ نفر رسید که از این تعداد ۳۶۸ نفر سابقه عضویت این نهاد در دوره های قبل در پرونده کاری خود دارند.

علی جزندری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان
هزار و ۴۱نفر برای انتخابات شوراهای روستایی و ۱۵۱ نفر نیز داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای شهر شدند.
به گفته وی از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و ۱۵۱نفر مرد و ۴۱ تن زن هستند.
جزندری تعداد زنان داوطلب برای شورای شهر را ۱۷نفر و شمار مردان را ۱۳۴تن ذکر کرد و یاد آور شد: شمار زنان داوطلب نمایندگی در شوراهای روستایی به ۲۴نفر و تعداد مردان به هزار و ۱۷نفر رسیده است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ثبت نام نامزدهای شوراهای شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ۳۰اسفند ۹۵شروع و تا ششم فروردین ۹۶ ادامه دارد.

جزندری اظهار کرد: با توجه به همزمانی شروع ثبت نام با تعطیلات نوروزی در روزهای باقی مانده(ششم فروردین) شاهد افزایش تعداد داوطلبان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: داوطلبان نگرانی در خصوص مراحل اداری تهیه گواهی عدم سوء پیشینه نداشته باشند چرا که تا زمان صدور این گواهی، فرم خود اظهاری که در این زمینه در محل ثبت نام توسط آنها تکمیل و به مسئؤلان ثبت نام ارایه می شود جریان ثبت نام را آسان تر کرده است.
دبیر ستاد انتخابات استان از داوطلبان ثبت نام درخواست کردبا عنایت به مهلت مانده به پایان انتخابات فرایند ثبت نام را به روز آخر موکول نکنند و در روزهای پیش رو با مراجعه به به فرمانداری ها و بخشداری ها نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.
داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام به فرمانداری ها و بخشداری های شهر و روستای خود مراجعه کنند.
ارایه اصل شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار جدید، اصل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهر تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در موقع ثبت نام ضروری است.
توانایی خواندن و نوشتن برای داوطلبان شوراهای روستایی تا ۲۰۰ خانوار جمعیت و ارایه مدرک تحصیلی دیپلم برای نامزدان روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت از دیگر شرایط داوطلبان در این انتخابات است.
ارایه اصل کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرک معتبر مبنی به روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای مردان و ارایه اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه برای داوطلبان الزامی است.
جزندری همچنین مشارکت مردم خراسان جنوبی در چهارمین دوره انتخابات شوراها را ۸۲٫۱ درصد ذکر کرد و گفت: در این انتخابات پنج هزار و ۶۵۹ نفر داوطلب، ثبت نام کردند که پنج هزار و ۱۵۰ نفر مربوط به روستاها و ۵۴۵ نفر مربوط به شهرها بود.
وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، پنج هزار و ۴۷۳ نفر مرد و ۲۲۲ نفر زن بودند.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۷۶۹هزار نفر اعلام شد که از این تعدادد ۴۵۴هزار(۵۹درصد) نفر جمعیت شهری و ۳۱۵هزار نفر (۴۱درصد) روستایی هستند.
این استان ۱۵۱هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع ۵٫۱نفر است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*