آخرین خبر :

برای اولین بار در کشور تفاهم نامه ارائه خدمات دامپزشکی به افغانستان در خراسان جنوبی امضا می شود

برای اولین بار در کشور تفاهم نامه همکاری در ارائه خدمات دامپزشکی بین ایران و افغانستان در خراسان جنوبی به امضا می رسد
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر به امروز خراسان جنوبی گفت: این تفاهم نامه قرار است اردیبهشت ماه ۹۶ در بیرجند بین تیم دامپزشکی اعزامی افغانستان و ایران به امضا برسد .
دکتر علیرضا رفیعی‌پور افزود: این تفاهم نامه برای ارائه خدمات دامپزشکی از طرف خراسان جنوبی به افغانستان خواهد بود که شامل همه موارد بهداشتی دام و واکسیناسیون که تمامی محصولات دامی و طیور را در بر می گیرد خواهد بود.
وی با اشاره به این که هم اکنون نیز در تمامی روستاهای مرزی خدمات دامپزشکی به طور رایگان انجام می شود اعلام کرد: این تفاهم نامه باعث خواهد شد علاوه بر حفظ ایمنی دام در روستاهای مرزی، برای دام هایی که به استان وارد می شود نیز ایمنی قبل از ورود به وجود آید.
وی زمان دقیق امضای این تفاهم نامه را در ماه آینده اعلام نکرد اما به این نکته اشاره داشت که این تفاهم نامه برای اولین بار برای ایران در خراسان جنوبی انجام می شود. دکتر رفیعی پور در ادامه اکیپ‌های صحرایی دامپزشکی را نوک پیکان مقابله با بیماری ها دانست و گفت: اکیپ‌های فنی و صحرایی دامپزشکی در خط مقدم مقابله با بیماریها هستند و عملکرد این اکیپ‌ها سدی محکم در برابر ورود عوامل بیماریزا است. وی وظیفه این بخش را مهم توصیف کرد و افزود: با توجه به مرزی بودن با کشور افغانستان در صورتی که قصوری در ایمن سازی دام‌ها صورت گیرد، ضرر و زیان سنگینی برای صنعت دامپروری استان به همراه دارد. مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به سختی کار دامپزشکی یادآور شد: کارکنان وظیفه شناس دامپزشکی در سرد و گرم‌ترین شرایط دمایی به صورت روزانه به روستاها و واحدهای دامی مراجعه کرده و با واکسیناسیون دام‌ها علاوه بر پیشگیری از بیماریها، سلامت فرآورده‌های خام دامی را نیز تضمین می‌کنند.
دکتر رفیعی‌پور با بیان اینکه ۱۱ شبکه دامپزشکی در سطح خراسان‌جنوبی فعال است، تصریح کرد: ۹ پست دامپزشکی، ۲ خانه بهداشت و ۴ پست قرنطینه مرزی و بین استانی در استان فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*