آخرین خبر :

افتتاح ۱۲ طرح با حضور رئیس جمهور

با حضور رئیس جمهور ادر خراسان جنوبی ۱۲ طرح افتتاح و عملیات اجرایی دو طرح دیگر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس جمهور در ابتدای سفر به خراسان جنوبی به شهرستان درمیان رفت و کارخانه افتتاح 12 طرح با حضور رئیس جمهورسیمان باقران را افتتاح کرد.

کارخانه سیمان باقران ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان را دارد و ۸۰ درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر خواهد شد.

این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید تا برای ۲۵۰ نفربه صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

ساخت کارخانه سیمان باقران اواسط سال ۸۵ با آورده ۶۰ میلیارد تومانی مردم آغاز شد.

این کارخانه ۳۰ هزار سهامدار بومی دارد .

شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۰ کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

امروز همچنین با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس ۱۱۷ کیلومتر باند دوم در جاده های بیرجند – زاهدان، بیرجند – قاین – خضری، دیهوک – راور، فردوس – بجستان، فردوس – دیهوک، و قاین – حاجی آباد با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

۲۰ کیلومتر جاده اصلی نیز در مسیرهای درح – ماهیرود، کمربندی اسلامیه – فردوس و کمربندی شرق بیرجند با هزینه ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

ساخت این جاده ها از سال ۹۳ آغاز شده بود.

مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فردوس در زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۲ طبقه با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند هم با هزینه ۲۵ میلیارد تومان با حضور مسئولان دولتی افتتاح شد. ساخت این طرح از سال ۱۳۸۵ در زمینی با زیربنای ۶۱ هزار متر مربع آغاز شده بود.

۲۳ طرح آبرسانی به ۴۵ روستا با هزینه ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد تا ۸ هزار و ۳۹۳ خانوار از مزایای آن بهره مند شوند. طرح آبرسانی به این روستاها از سال ۹۴ آغاز شده بود.

مخزن ۲ هزار مترمکعبی و خط انتقال آب به شهر طبس مسینا به طول ۱۲ کیلومتر هم به طور همزمان با طرح های روستایی با هزینه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد. عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۱ آغاز شد.

۳۵روستای خراسان جنوبی هم امروز از مزایای گاز طبیعی بهره مند شدند.

همچنین خط انتقال گاز قاین – اسفدن – حاجی آباد، شبکه تغذیه و توزیع گاز شهرهای حاجی آباد و اسفدن افتتاح شد. برای این طرح ها که از سال ۹۴ آغاز شده، ۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ده مخزن نفت به ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر هم در بیرجند با هزینه ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.عملیات ساخت این طرح از سال ۸۶ در ۲۴ هکتار آغاز شد.

عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای نهبندان و دیهوک و ۵۵ روستا هم امروز آغاز شد.

اعتبارمورد نیاز این طرح ها ۱۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

کلنگ فاز نخست کارخانه کنسانتره و گندله آهن سربیشه هم به زمین زده شد.

این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی به ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۹۹ هکتار و زیربنای ۳۰ هکتار ساخته می شود.

قرار است این کارخانه در ۲ سال آینده ساخته شود تا برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*