آخرین خبر :

اخبار کوتاه

گفته می شود یکی از نزدیکان سعید جلیلی درباره تمکین جلیلی به تصمیم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: جلیلی اصلا از اول وارد مکانیزم جمنا نشد و اگر هم تصمیم به حضور یا عدم حضور در انتخابات بگیرد، آن تصمیم مستقل خواهد بود

گفته می شود ضرغامی اظهار داشت جبهه انقلاب در دوره‌های اخیر ریاست‌جمهوری موفق نبوده و علیرغم اینکه نیروهای انقلابی جزو بهترین و دلسوزترین نیروهای کشور هستند، نتوانسته‌اند با افکارعمومی درست کار کنند و نوع مواجهه نیروهای انقلاب با مردم در خیلی دوره‌ها نتیجه عکس داده است. رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: حتی در سال ۸۴ هم آقای احمدی‌نژاد منتخب اصولگراها نبود و فرد منتخب اصولگراها فرد دیگری بود که نفر ششم شد. در سال ۹۲ هم تابلویی که از اختلافات در جریان اصولگرایی دیدیم در حد اعلاء خود بود و دیدیدم که نمی‌توانیم بین خودمان وحدت ایجاد کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند. وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با پدیده جدی فضای مجازی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن و جناح رقیب برای این استفاده از فضای مجازی برنامه‌های زیادی دارند و بسیاری از صفحات مجازی را خریداری کرده و با مدیران آنها هم رایزنی‌هایی داشته‌اند.

گفته می شود حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به سخنان توهین امیز احمدی‌نژاد نسبت به مرحوم آیت الله هاشمی واکنش نشان داد.در ویدیویی که از استاد مشهور اخلاق در صفحه ی ایسنتاگرام ایشان منتشر شده، او لحن احمدی نژاد در مورد آیت الله هاشمی را نشان از افکار کوته بینانه توصیف می کند.وی گفت: هاشمی اهل دیانت و سیاست بود، هیچگاه اهل حمله نبود، اهل حمله کسانی هستند که کوته فکر هستند و اندیشه شان این است که با حمله به بزرگان می توانند خود را موجه سازند اما غافل از روشهای غلط خود بوده و هستند.حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی افزود: انچه باید جامعه به آن توجه کند این است که اقای هاشمی روشنفکر بود و به فکر اگاهی دادن به مردم بود.این استاد حوزه اضافه کرد: آیت الله هاشمی مورد توجه بسیاری از خردمندان کشور و افراد شایسته است. با این حمله که برای خودستایی یا خود نشان دادن انجام گرفت، هاشمی و پیش بینی هایش در بین افکار عمومی از بین نخواهد رفت.وی تاکید کرد: مردم به راه خود اگاه شده و این اگاهی را با رای خود نشان خواهند داد

 

نامه آخوندی به خبرنگاران: می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود

در نامه وزیر راه و شهرسازی آمده است: سال‌هاست که به روشنی دریافته‌ام هیچ کشوری روی رستگاری و توسعه را نخواهد دید؛ مگر به یارای گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگارانی آزاده، مستقل و شجاع. به همین دلیل نیز سال‌هاست که چه در لباس یک شهروند ساده و چه در مقام وزیر، بر آزادی مطبوعات، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق شهروندان در دسترسی آزاد به اطلاعات پای فشرده‌ام و همه سعی خود را بکار بسته‌ام. همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوی پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و کاستی‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگویم، مثال بارز آن انجام وظیفه پاسخگویی در برابر مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در جریان ۲ استیضاح از اینجانب بود. اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است، جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود. آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل‌های بعدی یا مشارکت داشته‌اند و یا حامی بوده‌اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و آبادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله‌ای از شک و تردید و دو دلی فرو می‌برند. باور کنید که من بسیار صبورم، لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد، البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.

توضیحات دادستان کل کشور درباره دستگیری مدیران کانالها

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری درباره علت دستگیری ۱۲ نفر از مدیران کانال های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته گفت: کانال‌هایی که بسته شد و افرادی که در همین ارتباط دستگیر شدند به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال خلاف امنیت ملی شده بودند و اقدامات مجرمانه ای داشتند. برای ما تفاوتی نمی‌کند که این شبکه ها به چه جریانی وابسته باشند و دستگاه قضایی طبق قانون عمل می کند و هم دستگیری این افراد و هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است و طبق قانون هم ادامه خواهد داشت. در هر حال افرادی که دستگیر می شوند خواه ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می کنند و دستگاه قضایی سعی می کند در روند دستگیری و ادامه بازداشت طبق موازین قانونی عمل کند. تحقیقات در خصوص این افراد هنوز به پایان نرسیده است و پیش از پایان تحقیقات، قاضی نمی تواند مسائل را به اشخاص و اذهان عمومی نشر دهد و اگر تشخیص داده شد پس از پایان تحقیقات اطلاعات این پرونده به مسئولان داده خواهد شد.

مردم از لیبرالها خسته اند

رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع مردم پاوه گفت: مردم از حکومتهای لیبرالی خسته اند و به دنبال فطرت خدا حوی خود هستند. دشمن همواره به دنبال اخلال در سیاست داخلی ایران بوده اما ما احزاب و نشریات کاملا آزاد داریم و برخلاف خواست دشمن هرسال یک انتخابات آزاد و امن داشتیم. امروز ۷۵ درصد بودجه کشور وابسته به نفت نیست! و از مالیات و درآمدهای دیگر تامین می شود. بیکار ترین استان کشور بودن زیبنده مردم کرمانشاه با این همه امکانات نیست و استاندار و مسئولین دیگر باید برای جذب اعتبارات عمومی بیشتر تلاش کنند. مرصاد نیوز این خبر را منتشر کرد.

شکایت پلیس از بازپرس پرونده تصادف زنجیره‌ای خراسان رضوی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: ضمن ابراز تأسف از حادثه تصادف پی در پی در خراسان رضوی برای پلیس راهور در این حادثه قصوری متصور نیستیم و عوامل راهور وظایف خود را با توجه به شرایط موجود در قبل، حین و بعد از واقعه به درستی انجام داده است. معاونت حقوقی پلیس راهور از بازپرس پرونده تصادف در آزادراه شهید شوشتری مشهد به علت رفتار و قضاوت شتابزده و اظهارات خارج از دایره عرف و قانون، نزد مراجع صالحه شکایت کرد. اصلی‌ترین علت تصادف در شرایط مه آلود جاده، سرعت غیرمطمئنه وعدم رعایت فاصله طولی از جانب برخی رانندگان بوده و رئیس پلیس راه استان هیچ اقراری مبنی بر قصور پلیس نکرده است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

 

 

 

 

چشم‌پوشی از درآمد ۷۰۰ میلیونیِ استادیوم آزادی

در صورت فروش اصولی تمام بلیت‌های ورزشگاه آزادی برای یک بازی فوتبال، درآمدی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان کسب خواهد شد.روزنامه «دنیای اقتصاد» نوشته است: بازی ایران و چین رایگان شد، مردم از سر و کول استادیوم پیر آزادی بالا رفتند و نگرانی‌های زیادی به‌وجود آمد. خوشبختانه در آن مسابقه حادثه خاصی پیش نیامد، اما در روزهای بعد از بازی مسوولان زیادی از جمله مدیر ورزشگاه آزادی به انتقاد از این رویکرد پرداختند.

موضع تازۀ ایران به پیشنهاد مذاکره با شورای همکاری خلیج فارس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به رد و بدل پیام های کتبی میان مقامات ایران و شورای همکاری خلیج فارس و سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به کویت، از رایزنی های مشترک میان طرفین استقبال کرد . علیرضا عنایتی در نشستی رسانه ای تصریح کرد : مقامات جمهوری اسلامی ایران از پیام کتبی اخیر شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت در زمینه انجام گفت و گوهای مشترک میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس استقبال کردند چرا که این پیام از رایزنی های دوجانبه حمایت کرده و سفر اخیر دکتر حسن روحانی به کویت نیز در همین راستا انجام شد. عنایتی گفت: این گونه سفرها و پیام ها برای منطقه از اهمیت شایانی برخوردار است و باید با پیگیریهای مستمر ادامه یابد تا آثار مثبت آن برای منطقه نمایان شود. وی تصریح کرد: گفت و گو میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس تنها راهکار برای غلبه بر مشکلات است و تهران به موفقیت این تلاش ها امیدوار است چرا که منطقه شخصیت های حکیم و با درایتی دارد که با خرد خود نیازهای موجود را به خوبی می دانند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*