اخبار شهرستانها

۴۶ بنای تاریخی با مشارکت مردم بازسازی می شود
معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی از مرمت و بازسازی ۴۶ بنای تاریخی استان با مشارکت مردم و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد. علی شریعتی منش افزود: این بناها که شامل خانه، حسینیه، ارگ، باغ و مدرسه هستند با مشارکت مردم مرمت و بازسازی می شوند.
آغاز طرح ایمن سازی دام ها علیه بیماری های آبله و شاربن
معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی از آغاز عملیات واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری های آبله و شاربن خبر داد. دکتر « محمد اصغرزاده » افزود: بر اساس برنامه سازمانی این عملیات از فروردین ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
برگشت نیم میلیارد تومان پول گمشده
به صاحبش در طبس
یکی از کاسبان عشق آباد طبس، نیم میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش برگرداند. مهدی رفعتی صاحب یکی از رستورانهای عشق آباد طبس، کیفی را از شاگرد رستوران تحویل می‌گیرد که شاگرد موقع تمیز کردن میزهای رستوران پیدا می‌کند. وی گفت: این کیف حاوی چند بسته دلار به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان، تعدادی مدارک و یک گوشی همراه بود که با روشن کردن گوشی متوجه شدم زبان گوشی چینی است و این کیف باید متعلق به مهندسان خارجی باشد که ظهر در رستوران بودند.  رفعتی افزود: با یکی از همشهریان عشق آباد که به همراه مهندسان چینی بود تماس گرفتم و او توانست صاحب کیف را از پیدا شدن آن مطلع کند. صاحب کیف، مژده پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی به آقای رفعتی داد که وی قبول نکرد و هدف خود را رضایت خداوند و کسب روزی حلال اعلام کرد. مهندس چینی نیز با ابراز رضایت از تحویل تمامی مدارک و پول‌های کیف گفت: در برگشت به کشورم از مهمان نوازی و امانت‌داری مردم ایران به ویژه عشق آباد طبس برای هموطنانم سخن خواهم گفت.
۴۵ نفر از پدران غریب مرکز بوعلی فردوس تجلیل شدند
به همت مرکز بوعلی شهرستان فردوس و همکاری سایر ارگانها و خیرین، از ۴۵ نفر از پدران غریب مرکز بوعلی که محل نگهداری بیماران مزمن روانی است، تجلیل شد.
۴۰۱۷ کودک در نهبندان غربالگری بینایی شدند
رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: تعدادچهار هزار و ۱۷ کودک سه تا شش سال نهبندانی، تحت پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری بینایی قرار گرفتند. به گزارش مهر، محمد بارانی اظهار داشت: در سال۹۵ به تعداد چهار هزار و ۱۷ کودک نهبندانی، مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۰۸ نفر کودک در معرض یا مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شده اند. وی با بیان اینکه این کودکان نزد اپتومتریست(بینایی سنج)ارجاع داده شدند، بیان کرد: در همین راستا برای ۳۶ نفر از کودکان نیازمند عینک تجویز شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*