اخبار شهرستانها

واقعه غدیر در شهرستان درمیان بازسازی می شود
امام جمعه اسدیه مرکز شهرستان درمیان گفت: سالروز واقعه غدیر (سال ۱۰هجری قمری) در ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۶با در نظر گرفتن اشتراک مسلمانان در این شهرستان مرزی بازسازی می شود. حجت الاسلام علیرضا حسینی در ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان درمیان، افزود: بازسازی واقعه غدیر یکی از مشترکات اهل تسنن و تشیع است. وی واقعه غدیر را یکی از احادیث متواتر جهان اسلام دانست و اظهارکرد: حدیث متواتر حدیثی است که به دلیل کثرت روایت گری احتمال کذب در آن محال است.
هفته ای ۲ پرواز از فرودگاه بیرجند
 به عتبات عالیات انجام می شود
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: برای ادامه خدمت رسانی به مردم استان برای سفرهای هوایی به عتبات عالیات از فرودگاه بیرجند هر هفته تعداد پروازها به ۲ مورد افزایش یافت. ابوالفضل نوفرستی افزود: با توجه به افزایش درخواست ها برای تشرف به عتبات عالیات و با پیگیری انجام شده ، علاوه بر پرواز روز شنبه، پرواز دیگری در روز پنجشنبه اضافه شد. وی اظهار کرد: روزهای شنبه پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند به بغداد و پنجشنبه ها به مقصد نجف توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می شود. وی یادآور شد: متقاضیان تشرف به عتبات در اردیبهشت ماه سال جاری برای ثبت نام و اعزام به شرکت های زیارتی استان مراجعه کنند.
جشنواره خیرین مدرسه ساز خوسف برگزار شد
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان خوسف با حضور شماری از افراد خیر و نیکوکار، فرماندار، امام جمعه و تعدادی از مسئولان محلی برگزار شد. محمد شفیعی، فرماندار خوسف در آیین افتتاحیه جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان ابراز امیدواری کرد که با حضور افراد خیر قسمتی از مشکل زیر ساخت ها و فضای آموزشی منطقه رفع شود. وی از خدمات خیرین مدرسه تشکر کرد و افزود: دولت به رغم تنگناهای مالی در کنار خیرین خواهد بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. وی از خیرین دعوت کرد که نه تنها در ساخت مدرسه بلکه در بحث اشتغال نیز ورود پیدا کنند تا قسمتی از مشکل جوانان شهرستان در بحث بیکاری نیز رفع شود. به گزارش ایرنا میزان تعهد افراد خیر در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان خوسف پنج میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اعلام شد.
افزایش ۴ درجه ای  دمای هوا در خراسان جنوبی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری خبر داد. رضا برهانی اظهار داشت: پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که پدیده افزایش دما تا فردا در استان ادامه دارد و از روز دوشنبه به تدریج با کاهش دما روبه رو خواهیم بود. وی با بیان اینکه طی این مدت دمای هوای استان بین سه تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، بیان کرد: از روز دوشنبه نیز دمای هوا حدود چهار درجه کاهش خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*