اخبار شهرستانها

وقوع ۱۳ زمین لرزه در شوسف
رئیس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ۴٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر) در ساعت ۱۴ و ۳۰دقیقه و ۱۶ثانیه روز گذشته حوالی شوسف را تکان داد. علی مرادی افزود: این زمین لرزه در ۳۱درجه و ۷۶دقیقه عرض شمالی و ۶۰درجه و ۱۹دقیقه طول شرقی به ثبت رسید. این زلزله در عمق ۹کیلومتری زمین رخ داد. همچنین مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از بامداد دیروز تا لحظه ارسال خبر ۱۳ زمین لرزه در حوالی شوسف ثبت شد که سه مورد بالای سه ریشتر بود. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: طی روز گذشته زمین لرزه هایی هم در شهرهای طبس و خوسف به ثبت رسید که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است. وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان های لرزه خیز کشور است و هر ۱۰ تا ۱۲ سال یک زلزله مخرب بالای ۶ ریشتر را تجربه کرده است گفت:تمام دستگاه های اجرایی مرتبط برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی تا ۲۴ ساعت آینده در حالت آماده باش قرار دارند.
جشنواره خیرین مدرسه ساز درمیان برگزار می شود
مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان، ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶برگزار می شود. حسین مهران افزود: این جشنواره در اردوگاه پیشتازان انقلاب اسلامی در روستای«گزند» شهرستان برگزار می شود. به گفته مهران فر، خیرین مدرسه ساز الگوهای ارزشمند ایثار در جامعه هستند که با اقدامی خداپسندانه در راه علم و دانش حرکت معنوی خود را آغاز و ادامه می دهند.
روزانه ۱۷ تن شیر در بشرویه تولید می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: روزانه حدود ۱۷ تن شیر توسط مراکز جمع آوری شیر در شهرستان بشرویه جمع آوری می‌شود. حسین سرچاهی در گفتگو با مهر افزود: شغل اکثر مردم شهرستان بشرویه کشاورزی و دامداری است. وی اظهار داشت: مازاد تولید شیر در این شهرستان حدود ۲ الی ۵/۲ تن به کارخانه فراوری شیر بشرویه تحویل و مابقی در حدود ۱۴ تن به کارخانه های فرآورده های لبنی در خارج از استان ارسال می‌شود.
برگزاری ۸۰ گفتمان دینی در مدارس قاین
مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین گفت: بیش از ۸۰ گفتمان دینی در سال ۹۵ در سطح مدارس و حوزه های علمیه شهرستان قاین برگزار شده است. حجت‌الاسلام احمد علیپور تصریح کرد: این گفتمانهای دینی در سطح مدارس دخترانه و پسرانه و حوزه های علمیه خواهران و برادران با حضور اساتید مجرب از حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی، تبریز و.. . برگزار شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*