آخرین خبر :

اخبار سیاسی

روایتی از پرونده‌های مفتوح بقایی در قوه قضائیه

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پرونده مفتوحه «حمید بقایی » در این کمیسیون درباره تخلفات صورت گرفته در زمان مسئولیت وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. بهرام پارسایی اظهار کرد: پرونده ای مربوط به آقای بقایی از سال ۹۱ در زمان دولت آقای احمدی نژاد در کمیسیون اصل نود مجلس بر اساس گزارشات واصله مفتوح شده بود که این پرونده همچنان در حال پیگیری است. وی که با ایسنا گفتگو می کرد، افزود: این پرونده مربوط به زمان مسئولیت آقای بقایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و تخلفاتی که در این دوران در سازمان صورت گرفته است که بر این اساس مکاتباتی هم با دیوان محاسبات و قوه قضاییه انجام شده است. آقای بقایی در همین رابطه در قوه قضاییه پرونده ای دارد که در جریان است و در دیوان محاسبات هم پرونده دارند. این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: طبق پرونده آقای بقایی در کمیسیون اصل نود ، حکم محکومیت علیه ایشان در دیوان محاسبات صادر شده که هم شامل انفصال از خدمات دولتی و هم برگرداندن بخشی از درآمدهایی می‌شود که به خزانه واریز نشده است. پارسایی با بیان اینکه این پرونده همچنان مفتوح است و مکاتباتی با قوه قضاییه صورت گرفته اما پاسخ قطعی به کمیسیون نرسیده گفت:‌ در این پرونده مکاتباتی با قوه قضاییه و دیوان محاسبات صورت گرفته و آخرین مکاتبه مربوط به اواخر سال گذشته بوده است

 

عضو جبهه پایداری، رئیس ستاد رئیسی در تهران شد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در استان تهران برگزیده شد. سیدمهدی هاشمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در استان تهران برگزیده شد. سیدمهدی هاشمی رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس است که برای مدتی نیز سرپرست وزارت کشور بوده است.

 

ادعای پیغمبری یک کاندیدای ریاست‌جمهوری!

رسول اللهیاری می‌گوید ادعای پیغمبری دارد و از طرف خدا مامور شده تا با رئیس جمهور شدن مردم را نجات بدهد.

گفته می شود برخی منابع خبری می‌گویند که احتمالاً سیدمسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما از گزینه‌های احتمالی برای ریاست ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی هستند.

گفته می شود محمدعلی پورمختار می گوید: جمنا بخشی از فعالان سیاسی، گروه ها، جبهه های انقلابی و جریان های سیاسی را تفکر انقلابی در کنار هم قرار داد و این اقدام از اساس خوب بود اما در مجموع جمنا عملکرد قوی نداشت.نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در این باره تصریح کرد: در شرایط امروز کشور فردی را نیاز داریم که با روحیات انقلابی از توانمندی و کارآمدی بالایی برخوردار بوده و به بیان روشن تر یک مدیر جهادی باشد.وی درباره کاندیداتوری محمدباقر قالیباف و ارتباط وی با جمنا نیز گفت: آقای قالیباف عنوان نکرد کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود بلکه در بیانیه ای تاکید داشت از کسی درخواست نکرده او را تایید یا انتخاب کند و در واقع منظور او جمنا بود.

 

برای کسب شغل ثبت‌نام کردم

یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید هدفش از ثبت‌نام در این انتخابات کسب شغل است.محمد رافی بروجردی یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری مستقر در وزارت کشور، گفت: من متولد ۱۳۶۴ و کارشناس ارشد تربیت بدنی هستم.وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کسب شغل در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردید؟ اظهار داشت: بله، از مسئولین وزارت ورزش تقاضا می‌کنم که شغل مناسبی در وزارت ورزش و یا تربیت بدنی و یا اداره ورزش بروجرد به من بدهند.رافی در پاسخ به این سؤال آیا فکر می‌کنید که رأی بیاورید؟ اظهار داشت: نمی‌دانم، هر چه خدا بخواهد، فکر می‌کنم اگر جزو کاندیداهای نهایی باشم و شورای محترم نگهبان نظر مثبت داشته باشند، احتمال دارد که رأی خوب چند میلیونی داشته باشم.

 

 

 

 

گفته می شود احتمال کاندیداتوری مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری تقویت شده است. در روزهای اخیر مراجعات و دعوت ها از نایب رییس اول مجلس برای کاندیداتوری افزایش پیدا کرده و بر خلاف روزهای گذشته، احتمال ثبت نام او وجود دارد.

نظر عجیب وزیر کشور درباره نامزد شدن خانم ها برای ریاست جمهوری

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: نظرسنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنم. فرصت ۲۰ روزه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری حضور مردم در انتخابات را تقویت خواهد کرد. تاکنون تفسیری که از قانون شده٬ «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود.

پدرم به خاطر خواهرم سوریه را بمباران کرد!

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: پدرم مرعوب سخنان ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه درباره جنگ نشده است و هیچ‌کس بیش از ترامپ در صورت رویارویی قدرتمندتر نخواهد بود. تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای بمباران پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه و “تنبیه” بشار اسد برای آنچه که غرب حمله شیمیایی به مردم سوریه توصیف می‌کند، در پی واکنش خواهرم ایوانکا ترامپ بوده که از این “فاجعه بسیار آزرده خاطر و خشمگین شده بود”.

گفته می شود حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اصولگرای فعال در مجلس دهم احتمال حضور کاندیدای مورد حمایت احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو را بعید دانست و در بیان علل آن اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم افرادی که گرایش‌های انحرافی و التهابی داشته باشند در عرصه رقابت انتخاباتی حضور نخواهند داشت چراکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قرار بر این است که انتخابات ریاست جمهوری رقابتی باشد نه چالشی تا به این طریق از دو قطبی شدن جامعه هم جلوگیری شود.وی در پیش‌بینی نتیجه تعیین صلاحیت بقایی خاطرنشان کرد: این امر به تصمیم‌گیری شورای نگهبان بستگی دارد و بنده معتقدم که در این دوره از انتخابات نتیجه تعیین صلاحیت‌ها مانع از دو قطبی شدن جامعه خواهد شد.فلاحت‌پیشه در ارزیابی میزان موفقیت روحانی در انتخابات آتی تصریح کرد: بنده معتقدم بزرگترین رقبای آقای روحانی مدیرانش هستند، بنابراین آقای روحانی باید این مشکل را در درون کابینه خود حل کند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*