آخرین خبر :

اخبار سیاسی

گفته می شود آقای روحانی در نوروز ۹۶ در سه استان به صورت حضوری و یا ویدئوکنفرانس در ۶۴ مورد افتتاح پروژه و یا آغاز عملیات اجرایی شرکت کرد در حالی که در این بخش از کارنامه دولت در مدت مشابه سال گذشته حتی یک مورد هم دیده نمی‌شود. سه سفر استانی؛ یک سفر خارجی و ۸ دیدار عمومی به اضافه افتتاح و کلنگ زنی این حجم از پروژه های مختلف از دیدگاه ناظران سیاسی از جناح‌های مختلف کشور بیش از آنکه رنگ و بوی عمرانی داشته باشند و رنگ بوی انتخاباتی به خود گرفته‌اند.

گفته می شود غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حقوق‌های نجومی پدیده‌ی نامناسبی بود و برخی نیز از آن سوءاستفاده کردند، گفت: یک دستگاه اجرایی که مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی است مازاد بر قانون ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است و هر روز در رسانه ملی اظهار می کند که باید با حقوق های نجومی مبارزه کرد. در گزارش دیوان محاسبات نام این دستگاه وجود دارد، این گزارش به رییس مجلس ارائه شده و رئیس مجلس نیز گزارش را به کمیسیون ‌ها ارسال کرده است، حال همان دستگاه مسئول مبارزه با حقوق های نجومی شده است، این‌که چه کسی می‌تواند با این دستگاه برخورد کند خدا می‌داند. اگر حقوق بالا است چه تفاوتی دارد که مجلس، قوه‌ی قضاییه و یا دولت باشد؟ با هر کسی بوده باید برخورد شود، چرا در مورد مجلس و قوه‌ی قضاییه نمی‌گوییم؟ اما هر شب درباره پرداختی ۳ میلیاردی مازاد صندوق توسعه ملی صحبت می شود، قطعا این نحوه و چگونگی بیان سبب سردرگمی و ناامیدی مردم می‌شود. با نحوه بیان موضوعات به این شکل مردم گمان می‌کنند نکند اتفاق‌های دیگری رخ داده که از آن بی خبر هستند، البته فساد وجود داشته و باید با آن مبارزه کرد، اما هنگامی‌که از فساد پرده برداری می شود، باید با دو موضوع مبارزه کرد یکی علت و دیگری معلول است، اما معمولا هنگام تمرکز روی علت کسی همکاری نمی‌کند تا ریشه‌ها مشخص شود.

 

گفته می شود بیش از ۵۰ کشور جهان برای رقابت در این مسابقه بین المللی ثبت نام کرده‌اند. این مارتن به ابتکار سباستین استراتن هلندی در روز ۱۹ فروردین برگزار می شود. او می‌گوید امیدوار است که این مسابقه چشم جهانیان را به روی ایران باز کند و آنها را با فرهنگ ایرانی آشنا کند. بیشترین متقاضیان غیر ایرانی شرکت در این مسابقه، از بریتانیا، آمریکا و آلمان هستند. تا کنون ۷۳ دونده از ایران، ۳۱ دونده بریتانیایی ، ۲۸ دونده آمریکایی و ۲۰ دونده آلمانی برای شرکت در این رقابتها ثبت نام کرده‌اند. ترکیه، عربستان و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که تنها با یک نماینده حضورشان در این مسابقه کمرنگ است.

گفته می شود رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس گفته شاید برای آقای روحانی در جریان انتخابات اتفاقی بیفتد، بنابراین بهتر است شخصی کنار روحانی نامزد شود و اصلاح‌طلبان دستشان خالی نباشد.علی صوفی رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس در مورد کاندیدای در سایه از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال جاری اظهار داشت: کاندیدای در سایه بر یک منطق استوار است و به عقیده من شاید برای آقای روحانی در جریان انتخابات اتفاقی بیفتد، بنابراین بهتر است شخصی کنار روحانی نامزد شود و اصلاح‌طلبان دستشان خالی نباشد.وی افزود: آقای محمد هاشمی هم به نقل از مرحوم هاشمی رفسنجانی بر ضرورت کاندیدای در سایه برای انتخابات سال ۹۶ تأکید کرده بود و به باور من در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری باید توازن حفظ شود.

گفته می شود رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری رگه‌های انحراف جریان احمدی‌نژاد را از دولت دهم به بعد ارزیابی کرد و با بیان اینکه احمدی‌نژاد از “احمدی‌نژاد” انقلابی تهی شده است، هدف جریان احمدی‌نژاد پیروزی روحانی است.پس از انتشار نامه مشایی به خاتمی و حمایت احمدی نژاد از بقایی، عباس امیری‌فر مشاور فرهنگی و از نزدیکان احمدی‌نژاد در دولت دهم با صدور اطلاعیه‌ای از وی اعلام برائت کرد

 

 

گفته می شود پورمحمدی وزیر دادگستری اعلام کرده از قبل در فضای ذهنی برخی دوستان این نکته بود. در بیرون هم مطرح بود که آیا اصلا آقای روحانی تصمیم دارد بیاید یا نه ؟ این مسأله روی رفتار کارکنان و مدیران ارشد اعضای دولت تأثیر می گذاشت. آقای رئیس جمهور عنوان کردند که بعضا از من سوال شده یا در ذهن دوستان هست که موضع من چیست؟ مطالعه کرده ام و با رهبری هم مشورت کرده ام و تصمیم گرفته ام که برنامه و خدمتم را ادامه دهم. از این جهت تردیدی نداشته باشید و کارتان را جدی انجام دهید.ایشان گفتند که با آقا دیدار کردند و آقا فرموده اند همان چیزی که دفعه قبل به شما گفتم، این بار هم همان ها را به شما خواهم گفت. هرکس هم که رای بیاورد، من وظیفه خودم می دانم که حمایت کنم.

 

 

 

گفته می شود معاون مطبوعاتی تندروی وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد در یادداشت تلگرامی توهین آمیزی با عنوان «توضیحی درباره عنوان «سه دلقک بهاری»»، رفتارهای اخیر احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی را نقد کرد. «محمدعلی رامین» در بخشی از یادداشتش نوشت: کسی که منصبی از مناصب بالای حکومت اسلامی را مدتی اشغال کرده باشد، همان طور که تا پایان عمر تحت حفاظت فیزیکی حکومت می ماند، باید خودش نیز مراقب رفتار و گفتارش باشد و نباید حیثیت سابق خودش را بازیچه هر نمایش ابلهانه و دلقک مابانه قرار دهد.

 

واکنش وزیر روحانی به وعده ۲۵۰ هزارتومانی یارانه ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختی جامعه در پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نیست، عنوان کرد: این کار نوعی دروغ بزرگ و بزرگ ترین دروغ به فقراست. ما اگر بتوانیم یک شغل را با کرامت به یک خانواده دهیم، آن زمان کار ما ارزشمند است.علی ربیعی صبح امروز در حاشیه نشستی با استاندار خراسان رضوی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما همه از نقد استقبال می کنیم و آن را موجب رشد و پیشرفت می دانیم اما وقتی که رشدی صورت نمی گیرد، عده ای می‌گویند رکود هنوز بر بازار حاکم است. می گویند قرار بود برجام رکود را از بین ببرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*