آخرین خبر :

اخبار سیاسی ۲

 

گفته می شود جلیلی انتخابات را ترک کرد، زودتر از آنچه تصور می شد. او بازیگر این انتخابات نیست. قبل از رفتنش اما یک چیز را گویا مشخص کرده است ؛ او مخالف نامزدی محمد باقر قالیباف است. برخی کانال های دیگر اصولگرا هم گفته اند که او در ساعات آینده بیانیه خواهد داد . نکته و فصل مشترک همه این خبرها اما یک گزاره است. گفته‌اند که او خواهد گفت که به نفع رییسی کناره گیری می کند. این یعنی اینکه اولا او به سازوکار جمنا همچنان بی اعتقاد است و نظرش را به نظر این ائتلاف تعمیم نداده و دو اینکه او همچنان نسبت به محمد باقر قالیباف نقد دارد . آنقدر که حاضر نیست این کناره گیری اش را به نفع فرمانده سابقش اعلام کند

 

 

 

واکنش به تجمع احتمالی مقابل منزل احمدی نژاد

معاون امنیتی استاندار تهران گفت: هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع حامیان نامزدهای انتخاباتی صادر نشده است. محسن همدانی، اظهار کرد: مجوز هرگونه تجمع توسط فرمانداری صادر می‌شود، تا این لحظه که من خبر دارم فرمانداری تهران هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع حامیان نامزدهای انتخاباتی نداده است، چون این تجمعات تبلیغات زودهنگام بوده و تخلف محسوب می‌شود. وی در پاسخ به این پریسش که آیا اطلاع دارد که این تجمع‌ها در سطح شهر برگزار شده است، اظهار کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه تجمعی برگزار نشده است اما قرار است عده‌ای امشب جلوی منزل احمدی نژاد تجمع داشته باشند که دستور ما هم جلوگیری از برگزاری این تجمع است

 

ادعای شکایت متقابل احمدی نژاد و قوه قضائیه از یکدیگر

محمود احمدی نژاد از دادستان کل کشور به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد.سید علی اصغر حسینی وکیل دفتر رئیس جمهور سابق، در گفت و گو با دولت بهار، ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: حجت الاسلام منتظری در بخشی از سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه دادستان یزد، عنوان نموده اند که : «گاهی به ما می گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرفهایی را زده است، فلان جا حرف های دیگری زده، ما می گوییم نوبت آن ها هم می رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم.»وی افزود: این سخنان بازتاب وسیعی در رسانه های داخلی و خارجی داشته و تمامی این رسانه ها، آقای احمدی نژاد را مخاطب سخنان آقای منتظری اعلام کرده اند و تا این لحظه هیچ تکذیبیه یا اطلاعیه ای مبنی بر سوء برداشت رسانه ها از طرف دادستانی کل کشور صادر نشده است.بنابراین با توجه به اینکه اظهارات دادستان کل کشور، مصداق توهین، تهدید و سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی آنهم در فضای حساس انتخاباتی محسوب می شود و بعلاوه با اصل بی طرفی مقامات قضایی در تعارض بوده و بیانگر این حقیقت تلخ است که این مقام ارشد قضایی و مجموعه تحت ریاست ایشان علیه آقای احمدی نژاد، موضع سیاسی داشته و حتی از ابراز علنی آن هم ابایی ندارند، لذا علیه دادستان کل کشور در دادسرای ویژه روحانیت طرح شکایت خواهیم نمود و امیدواریم صرفنظر از اینکه آقای منتظری خودشان رئیس دادگاه ویژه روحانیت هم هستند، به این شکایت به طور عادلانه رسیدگی شود.

در همین حال فرید مدرسی یکی از فعالان رسانه ای در کانال خود نوشت:منبعی مطلع از اعلام جرم مدعی‌العموم (قوه قضاییه) علیه محمود احمدی‌نژاد خبر داد.احمدی‌نژاد در سخنرانی‌اش در خوزستان مطالبی را بیان کرده که برخی آن را به رئیس‌جمهور و برخی به مقامات عالیه نظام بازمی‌گردانند. در هر دو صورت، طبق قانون توهین به این دو شخصیت جرم است و مدعی_‌العموم می‌تواند علیه ناقل، بدون شکایت خصوصی اعلام جرم کند.

 

علت حضور رئیسی در انتخابات به روایت خودش

رئیسی در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفت، از وضعیت کشور مطلعم گفت: بیش از سه دهه مدیریت داشته‌ام. آسیب‌ها را می‌شناسم. می‌توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد. در مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای خدمت به فقرا و مستمندان باشد اما از ناحیه مردم، طلاب، علما و دانشگاهیان از من دعوت شد. نظر من امتناع از ورود به انتخابات ریاست جمهوری بود. به همه گفته‌ام که بنایی برای حضور در انتخابات ندارم اما دیدن بسیاری از مشکلات مردم و تقاضاهای مختلف موجب شد به انتخابات ورود کنم پس حجت بر من تمام شد.

یاوه سرایی‌های جدید مقام نظامی امارات علیه ایران

«ضاحی خلفان» معاون پلیس دوبی که هر از چندگاهی علیه ایران سخن پراکنی می‌کند، اینبار در قامت حمایت از کردهای منطقه و طرح تجزیه طلبی برآمد.به نوشته وبگاه «آرانیوز»، ضاحی خلفان با گلایه از مقام‌های ایران خطاب به ضد انقلاب‌های کرد گفت: «شما اعلام استقلال کنید و من اولین شخصی هستم که استقلال شما را به رسمیت می‌شناسموی در ادامه یاوه سرایی‌های خود گفت: «استقلال کردستان قدرت و شتاب جدیدی به منطقه می بخشد. ایجاد کشور کردستان مستقل ضرورتی تاریخی است.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*