آخرین خبر :

اجر کار فرهنگی را جز خدا کسی نمی تواند بدهد

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با اعضای بسیج رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه رسانه ها و متولیان بخش فرهنگ نباید آرمانها و ارزشهای اسلامی و فرمایشات و ارشادات امام (ره) و مقام معظم رهبری را فراموش کنند و در این راه فقط با خدا معامله نمایند، گفت: اجر و ثواب کار فرهنگی را هیچکس جز خدا نمی تواند بدهد.
گمراه کردن جامعه، جنگ با خدا
و پیامبران الهی است
به گزارش امروز خراسان جنوبی، آیت ا… سید علیرضا عبادی با ذکر این نکته که باید برای هدایت نسل های آینده فکری برداریم، افزود: در حوزه اطلاع رسانی و رسانه تنها آرمانها و ارزشهای اسلامی، حقایق، سخنها و صحنه های مفید در خدمت به مردم و قربت الی ا… را مدنظر قرار داده و تطمیع و تهدید نشویم تا نسلی سالم را پرورش دهیم. وی تصریح کرد: باید به مسئولین و افرادی که خالصانه و با سلامت نفس در حوزه فرهنگ خدمت می کنند تبریک و تهنیت گفت اما خیلی جای تأسف و تسلیت دارد که فردی با هر وسیله و از هر طریق، جامعه ای را گمراه نموده و حقی را ناحق جلوه دهد که در این صورت او در حقیقت به جنگ خدا و پیامبران الهی رفته است.
ارائه آثار هدایتگر فرهنگی باقیات الصالحات است
آیت ا… عبادی فکر و اندیشه انسان را امانت خدا دانست و اظهار کرد: در قبال گناه بزرگ و نابخشودنی و جبران ناپذیر گمراه کردن جامعه و ترویج فساد چه امتیازی دریافت می کنیم؟ آیا نمی دانیم تغذیه درست روح و روان انسانها و ارائه آثار هدایتگر و ارشاد کننده فرهنگی باقیات الصالحات است و در مقابل چنانچه باعث گمراه کردن افراد شود غیر قابل جبران خواهد بود؟
مسئولیت سنگین متولیان خوزه فرهنگ
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی، انواع دربهای خودی و بیگانه به روی چشم و گوش کودکان، نوجوانان و جوانان ما باز است، گفت: مسئول کنترل این دربها کیست؟ مسئولیت این موارد خیلی سنگین است و سالم سازی در تمامی بخش ها ضرورت دارد زیرا کودکان و نوجوانان از این موارد تأثیر می گیرند. وی با بیان اینکه انسانی که قدرت تمیز دادن دارد مسئول کار خود و کار دیگران است، افزود: باید همانطور که نسبت به خوردن و آشامیدن و سلامت تغذیه جسم حساسیت داریم در خصوص سلامت تغذیه روح و قلب هم حساس باشیم زیرا هر چیزی از طریق چشم و گوش بدون فیلتر به قلب و روح انسان وارد می شود.
دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگی و اقتصاد
در ابتدای این جلسه رضایی مسئول بسیج رسانه استان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسایل فرهنگی و اقتصادی و طمع دشمنان به ضربه زدن به نظام اسلامی از طریق این دو مسئله، گفت: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی بر پایه فرهنگ ناب اسلامی بنا شده، توجه به مباحث فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا رسانه ها به عنوان موثرترین ابزار اطلاع رسانی و فرهنگسازی باید به گونه ای گام بردارند که مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ محقق شود.
به گفته وی در مباحث اقتصادی نیز با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، رسانه ها می توانند با فرهنگسازی استفاده از تولیدات داخلی و صرفه جویی در مصرف و حمایت از تولید کنندگان داخلی تأثیرگذار باشند.
محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه حضور داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*