آخرین خبر :

۶۰ درصد از کارآموزان فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در سال ۹۵ در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای موفق به کسب مقام نخست شده، گفت:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و غیر دولتی در سال ۹۵ به میزان ۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۴۰۴ نفر ساعت و ۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر دوره آموزشی برگزار کرده است. حسین خوشایند در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش های مهارتی بین سطوح تحصیلی در سطح استان است و فعالیت های خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی با وجود ۲۰ مرکز آموزش در قالب ۱۲۰ کارگاه ثابت و ۴۵۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و ۱۶۲ آموزشگاه آزاد فعال با ۲۱۰ حرفه آموزشی در بخش غیر دولتی ارائه می کند. وی گفت: سالیانه به طور متوسط پنج میلیون نفر ساعت آموزش در این مراکز انجام می شود.
برگزاری بیش از ۵ میلیون نفر ساعت
آموزش فنی و حرفه ای در استان
خوشایند با بیان اینکه عملکرد این اداره کل در سال ۹۵ نسبت به گذشته ۲۲٫۶ درصد رشد داشته است، افزود: سهم استان از کل عملکرد کشور ۲٫۹ درصد است. وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش های بخش دولتی در سال ۹۵، تعداد ۸۰ حرفه آموزشی جدید به آموزش های استان اضافه شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه: تعداد آموزشگاه های فعال در سال گذشته در بخش غیر دولتی ۱۶۲ آموزشگاه بوده است و ۲۱۰ حرفه به متقاضیان آموزش داده شده، افزود: در مجموع در بخش دولتی و غیردولتی در سال گذشته به میزان پنج میلیون و ۱۸۲ هزار و ۴۰۴ نفر ساعت و ۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر دوره آموزش برگزار شده است. وی با اشاره به آموزش های طرح توانمندسازی مهارتی روستاییان در سال ۹۵، گفت: در این راستا در مجموع ۲۱ هزار و ۷۶۲ نفر دوره آموزش داشته ایم که ۱۱ هزار و ۵۷ نفر دوره مربوط به زنان و ۱۰ هزار و ۷۰۵ نفر دوره مربوط به مردان بوده است. خوشایند با بیان اینکه در سال ۹۵ برای ۱۳ هزار و ۳۹۶ نفر کارت مهارت صادر شده است، گفت: ۶۸٫۷ درصد از شرکت کنندگان در آزمون موفق به دریافت کارت مهارت شدند. به گفته وی توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان ، عشایر و مناطق محروم مرزی با رویکرد اشتغال پایدار در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی اجرا شده که در این خصوص ۴۴۴ دوره آموزشی در این مناطق برگزار شده است.
۶۰ درصد از کارآموزان فنی و حرفه ای
استان وارد بازار کار می‌شوند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت های فنی و حرفه ای در دولت تدبیر و امید گفت: هشت پروژه در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در این دولت به بهره برداری رسیده که از این تعداد در سال گذشته، دو مرکز فنی و حرفه ای خواهران در شهرستان های سربیشه و بشرویه افتتاح شده ودر سال جاری نیز سه پروژه در شهرستان‌های طبس، قائن و بیرجند افتتاح می شود. به گفته وی همچنین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در سال گذشته موفق به تبدیل وضعیت استخدامی ۷۰ نفر از همکاران از حق‌التدریس به پیمانی شده است. وی گفت: ۶۰ درصد از کارآموزان فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار می شوند.
آغاز ثبت نام مسابقات ملی مهارت در خراسان جنوبی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در ادامه از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: علاقمندان تا ۲۳ تیر ماه امسال فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر مسابقات ملی مهارت به آدرس www.skill.irantvto.ir اقدام کنند و پس از ثبت نام، مدارک لازم را برای تأیید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود تحویل دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*