۲۰ کیلومتر از جاده مرگ طی دو ماه آینده زیر بار ترافیکی می رود

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تا دو ماه آینده ۲۰ کیلومتر دیگر از محور بیرجند- قاین زیر بار ترافیک می رود. مهدی جعفری در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ما در مورد آخرین وضعیت پروژه دوبانده کردن این محور اذعان داشت: عملیات اجرایی و آسفالت ۹ کیلومتر از این ۲۰ کیلومتر به اتمام رسیده و مابقی مسیر نیز تا دو ماه آینده تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت. وی افزود: با احتساب  این ۹ کیلومتری که کار عملیاتی آن به اتمام رسیده ولی زیر بار ترافیک نرفته در مجموع عملیات دوبانده کردن ۷۸ کیلومتر دیگر از مسیر باقی مانده که درصد پیشرفت آن بسته به تزریق اعتبارات دارد. وی با بیان اینکه با احتساب مسیر خضری عملیات دوبانده کردن این محور بطول ۱۶۰ کیلومتر باید اجرایی میشد، اذعان داشت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه هزینه شده و برای اتمام آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
وی ادامه داد: تا سال ۹۳ عملیات اجرایی این پروژه در اختیار یک پیمانکار بود که از شهریور ماه این سال دو پیمانکار دیگر هر کدام با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد تومانی وارد پروژه شدند.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعتبارات پروژه را در سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از پروژه در خراسان رضوی اجرایی شده از این میزان ۲۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافته است. جعفری در مورد وضعیت اعتبارات پروژه در سال جاری افزود: هنوز این اعتبار قطعی نشده و ما پیگیری هایی برای جذب اعتبار از محل های مختلف داشته ایم ولی هنوز رقمی مشخص نشده است. وی با تاکید بر اینکه کل پروژه به پیمانکاران واگذار شده ، اذعان داشت: پیمانکاران با تمام توان در حال انجام پروژه هستند و ۲۵ میلیارد تومان نیز از ما طلب دارند. وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اعتبارات خوبی به پروژه تزریق شده، افزود: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از محل اسناد خزانه اعتبار ۷ میلیارد تومانی مصوب شده که در صورت تخصیص به آنها پرداخت می شود. وی به رفع ۴ نقطه حادثه خیز محور بیرجند- قاین طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در مسیر  خضری فقط ۵/۲ کیلومتر از کل محور  باقی مانده است. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی اولویت زیادی برای اتمام این پروژه وجود دارد، افزود: معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد این پروژه ابلاغ کرده که زمان بندی اتمام پروژه برای تامین اعتباربه وزارت خانه ابلاغ شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*