آخرین خبر :

تحقق مصوبات سفر دی ماه ۹۳ هیات دولت تا پایان سال

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پی ارسال سوالات خبرنگار ما در تاریخ ۱۵ فروردین ماه در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان و سرنوشت وعده های سفر قبلی هیات دولت در سال ۹۳ از جمله عدم تحقق بیش از ۵۰ درصدی  اعتبارات مصوب آن پاسخ داده است.
محمد فرهادی با بیان اینکه سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان جنوبی یک سفر کاری بوده و تشکیل جلسه به منظور تصویب مصوبه در برنامه سفر نبوده است، از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۵ روستا در شهرستان های قائنات و درمیان با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال بعنوان یکی از برنامه های این سفر یاد کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی فاز اول کارخانه کنستانتره و گندله سازی امید نور بیرجند با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریال (بخش خصوصی)، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر دیهوک (از طریق CNG) با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز سربیشه-نهبندان از دیگر برنامه های این سفر یکروزه به استان می باشد.
تحقق بخش اعظم  مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به استان
وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ما در مورد وضعیت وعده های سفر قبلی رئیس جمهور به استان اذعان داشت: پس از سفر رئیس جمهور در دیماه ۹۳، مصوبات و وعده های سفر هم از طریق استانداری و هم از سوی دستگاههای اجرایی استان با وزارتخانه های ذیربط پیگیری و گزارش کلیه دستگاههای دارای پروژه مصوب در بازه های زمانی سه ماهه به معاون  اجرایی رییس جمهور ارسال شده است.
وی ادامه داد: بخش اعظمی از پروژه های مصوب، عملیاتی شده و یا اینکه عملیات اجرایی آن در حال اتمام است که از جمله آنها می توان به اضافه شدن  یکصد کیلومتر باند دوم به راه های استان که تا پایان اردیبهشت ۹۶ به اتمام خواهد رسید، اشاره کرد.
به جز راه آهن تمام پروژه های مصوب سفر
 تا پایان ۹۶ اجرایی می شود  
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: تمام پروژه های مصوب یا اجرا شده و یا درحال اجراست بجز پروژه احداث راه آهن که پیشرفت فیزیکی آن بدلیل حجم زیاد اعتبار مورد نیاز پایین بوده که البته در این سفر مقرر شده از طریق صندوق توسعه ملی تامین اعتبار گردد ولی بقیه پروژها قطعا تا پایان سال ۹۶ به اتمام خواهد رسید.  فرهادی به یکی دیگر از این پروژه ها اشاره کرد و افزود: از جمله این پروژه ها ساختمان پزشکی قانونی استان بوده که از سال ۹۱ هیچ اعتباری نداشته و اخیرا با پیگیری های صورت گرفته مبلغ ۸۰۰۰ میلیون ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی با تخصیص ۱۰۰ درصد ابلاغ شده که بزودی ساختمان مذکور به بهره برداری خواهد رسید. وی با بیان اینکه بیمارستان رازی بیرجند در مصوبات سفر مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده، گفت: از دیگر وعده های رئیس جمهور در سفر به استان، انجام پروژه های گازرسانی و استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری بیرجند بوده است که در سفر اخیر به بهره برداری رسید.
پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی انتقال
 آب با لوله بطول ۶۰۰ کیلومتر
وی اذعان داشت: پروژه انتقال آب با لوله به طول ۶۰۰ کیلومتر از اراضی کشاورزی با تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر مصوبات سفر بوده که با  پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا می باشد.
وی بیان کرد:  پروژه تکمیل آموزشکده کشاورزی سرایان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد ریال (که فاز اول آن در دهه مبارک فجر سال ۹۴ افتتاح شده است)، از دیگر مصوبات سفر است که  تا پایان اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری می رسد.
فرهادی ادامه داد: پروژه های کمپ گردشگری نهبندان و مجتمع خدمات رفاهی آبگرم فردوس و ساختمان و تاسیسات ندامتگاه فردوس در سقف تعهدات سفر رئیس جمهور محقق شده و پروژه اخیر در حال بهره برداری می باشد و پروژه ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی نیز به بهره برداری رسیده است. وی افزود: عملیات بدنه و سرریز از پروژه ساختمان سد سیاهو انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*