آخرین خبر :

ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومانی سبد سهام عدالت

دبیرکل کانون سهام عدالت سازمان خصوصی سازی : ارزش سبد سهام عدالت هرهفته بروز می‌شود و امروز به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارزش 55 هزار میلیارد تومانی سبد سهام عدالتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سومین نشست آزاد اندیشی با موضوع “چشم انداز سهام عدالت” در آخرین ساعات کاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۷) برگزار شد.
اسماعیل مختاری دولت آبادی، دبیر کل کانون سهام عدالت سازمان خصوصی سازی گفت:  طرح سهام عدالت متشکل از ۶۰ شرکت به ارزش ۴۰۰۰۰ میلیارد تومان به مرحله اجرا رسید.
وی ادامه داد: ۴۹ شرکت به ارزش ۲۷۲۶۰ میلیارد تومان ارزش گذاری قطعی شده و ۱۱ شرکت دیگر به ارزش ۱۳۲۰۰ میلیارد تومان همچنان ارزش گذاری نشده است و احتمالا فرآیندی طولانی خواهد داشت.
وی گفت: ارزش روز هر برگ سهام عدالت دوبرابر شده است.
در ادامه این نشست سیدجعفر سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گزارشی از آخرین وضعیت سهام عدالت ارائه داد و گفت: طرح سهام عدالت در دوره هشتم ریاست جمهوری پایه‌گذاری و در دوره‌های بعدی به مرحله اجرا رسید ومبلغ یک میلیون تومان برای هر مشمول در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه در طرح سهام عدالت هیچ وجهی از افراد گرفته نشد، گفت: باید محلی برای تامین اعتبار این سهام در نظر گرفته می‌شد و بنابر این ۶۰ شرکت سرمایه پذیر بخشی از سهام خود را به این طرح اختصاص دادند.
مشاور رییس سازمان خصوصی سازی افزود: مقرر شد، در پایان هرسال سازمان خصوصی‌سازی، سود را از شرکت‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند و امروز پس از پایان دوره ده ساله، صورت حساب مشمولین از سوی این سازمان صادر شده است.
وی با اشاره به مراجعه مالکین سهام عدالت به سامانه، برای دریافت صورت حساب گفت: با مراجعه ۵۳ درصدی مالکین سهام عدالت به سامانه اینترنتی، رکورد ارتباط جامعه هدف با یک سازمان دولتی در ایران یا حتی دنیا تغییر کرد.
جعفر سبحانی در ادامه به میزان مشارکت گروه‌ها پرداخت و اظهار کرد: در میان گروه‌ها، روستائیان و عشایر با ۷۰ درصد مشارکت بیشترین حضور در سامانه را ثب کردند و سپس اعضای کمیته امداد و نهادهای حمایتی با ۶۳ درصد، کارگران فصلی با ۵۱ درصد و کارمندان و بازنشستگان دولتی با ۳۱ درصد در این طرح ملی مشارکت کردند.
سبحانی تاکید کرد برخلاف یارانه که به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود، سود سهام عدالت تن‌ها به حساب خود مشمول واریز خواهد شد و افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور سود شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب مشمولین واریز شود.
در سخنرانی دوم عباسعلی حقانی نسب کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: سهام عدالت یک طرح مردمی است و ضروری است سازمان خصوصی سازی چشم انداز روشنی از آن ارائه دهد.
وی با بیان اینکه اصل مهم بازار پول و سرمایه احترام به حق مالکیت است گفت: دولت یازدهم همواره به قانون مالکیت احترام گذاشته و باید این روند را در خصوص سهام عدالت ادامه دهد تا فرآیند این طرح ملی عادلانه انجام شود.
حقانی نسب با اشاره به اینکه ارزش هر برگ سهام عدالت یک میلون تومان تعیین شده اظهار کرد: سهام عدالت به دو دهک اول جامعه اختصاص دارد و به نظر می‌رسد دریافت بخشی از وجه این سهام منطقی نیست.
وی با بیان اینکه بازار سرمایه باید مانند اتاق شیشه‌ای عمل کند، گفت: تعیین ارزش دارایی و سود سهام هر فرد و همچنین اعلام ارزش سهام عدالت پس از ده سال ضروری است.
در ادامه روح الله نجفی، رئیس اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ورود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت به بورس و فرابورس در سال گذشته مصوب شد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۰ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت هستند که از این تعداد ۳۰ شرکت در بازار سرمایه پذیرش شده، ۱۰ شرکت آماده پذیرش در بورس و فرابورس هستند و ۲۰ شرکت باقی مانده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*