اخبار ورزشی

صعود بانوی کوهنورد خراسان جنوبی به قله هیمالیا
اولین بانوی کوهنورد بیرجندی قله هیمالیا را فتح کرد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سعیده قاسمی اولین بانوی خراسان جنوبی توانست قله «لوبوچه ایست» به ارتفاع ۶١١٩ متر یکی از قلل رفیع هیمالیا را فتح کند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آن به اهتزاز درآورد.
آغاز رقابت های والیبال جام سلامت در قاینات
مسابقات والیبال جام سلامت در مقطع آزاد شهرستان قاینات آغاز شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان و همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان رقابت های والیبال جام سلامت با حضور ۸ تیم و در قالب ۲ گروه و با انجام ۱۶ بازی از ۲۳فروردین ماه آغاز شد و تا۶ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد. در این رقابت ها تیم های نقشه برداری برنا، جوانان خضری، سیمان قاین، باشگاه بزرگمهر قاینی، آموزش وپرورش و حوزه علمیه بر حریفان خود غلبه کردند.
حضور مرشد استان در اردوی تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشور
مرشد برتر خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشور دعوت شد. محمدرضا حسن پور مرشد با اخلاق شهرستان بیرجند در تمرینات آکادمی ملی المپیک حضور یافت.
دعوت از داور تکواندوی استان
به رقابت های قهرمانی کشور
داور تکواندوی خراسان جنوبی به رقابت های قهرمانی آزاد نونهالان کشور دعوت شد. مجتبی خالصی این رقابت ها را که ۴ اردیبهشت به میزبانی تهران برگزار می شود قضاوت می کند.
دعوت از داوران فوتبال استان
 به لیگ دسته سوم کشور
داوران فوتبال خراسان جنوبی به مسابقات مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال کشور دعوت شدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، رقابت های فوتبال مس نوین کرمان و زاگرس چهارمحال به میزبانی کرمان ۳اردیبهشت ماه با قضاوت امیر سخاوتجو، سیدحسین بسکابادی و امیرآرمند داورانی از  خراسان جنوبی برگزار می شود.
تجهیزنمازخانه های مجموعه های ورزشی
دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: از اقدامات مهم  و فعالیت های پیش بینی شده در سال جدید مباحث آموزشی ، تبلیغی و ترویجی ، پژوهشی ، احیا و تجهیز نمازخانه های سالن ها و مجموعه های ورزشی است. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعباس رضوی در جلسه ستاد اقامه نماز اداره کل ورزش وجوانان استان گفت:
ترویج و اشاعه فرهنگ نماز توسط سازمان های مردم نهاد و جذب و سازماندهی و تربیت نیروهای کارآمد و ایجاد شبکه مردمی در بین جوانان و ورزشکاران و ارتقای سطح کمی و کیفی اقامه نماز در جامعه از مهمترین اهداف این اداره کل است. سیدعباس رضوی افزود: برای محقق شدن این امر راهبردهایی همچون ارتقای سطح آگاهی اجتماعی نسبت به ضرورت نماز ، تبلیغ چهره به چهره و خارج نمودن نماز از یک هنجار خوب و تبدیل به یک هنجار لازم ، تولید و تشویق الگوی موثر در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز در جامعه هدف  است.
دوره دانش افزایی مربیان فوتسال استان با حضور سرمربی تیم ملی برگزار می شود
نایب رئیس هیات فوتبال استان گفت: به منظور دانش افزایی کارگاه آموزشی فوتسال برای مربیان استان در تیرماه جاری با حضور ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران برگزار می شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن قهوه چی در جلسه مسولان آموزش استانها  که به منظور تبیین نقشه راه و چشم انداز افق ۱۴۰۴ آموزش فوتبال  کشور در محل سالن جلسات هتل آکادمی فوتبال در کمپ تیم های ملی برگزار شد، افزود: خوشبختانه با هماهنگی های بعمل آمده و رایزنی های انجام شده در جلسه مزبور  دستاورد های مهمی برای توسعه آموزش فوتبال استان حاصل شد. وی ادامه داد: ۵ دوره مربیگری شامل سطوح B آسیا (یک دوره)،  C آسیا(یک دوره)،  سطح یک فوتسال آسیا (یک دوره) و یک دوره کلاس آموزش مدیریت و باشگاه داری (در سرفصل و ساختار جدید AFC) و در نهایت تعدادی از دوره های سطح C ایران مجوز و موافقت اصولی آن برای ایران اخذ شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*