اخبار شهرستان ها

محوطه آبشارهای دره سبزرود سرایان
 در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شد
محوطه آبشارهای دره سبزرود سرایان به شماره ۳۵۳ و در مورخ ۲۴/۹/۹۵ در فهرست آثار طبیعی- ملی ثبت شد. کارشناس ثبت میراث طبیعی استان در این خصوص گفت: آبشارهای دره سبز رود که به صورت پلکانی در مسیری به طول حدود ۲ کیلومتر قرار دارند در مسیری بسیار صعب العبور و در عین حال زیبا و دیدنی واقعند که جز با امکانات و تجهیزات کوهنوردی نمی توان این آبشارها را بازدید نمود. زهرا رضایی ملکوتی افزود: در این منطقه حدود ۱۹ آبشار وجود دارد که ارتفاع آنها بین ۵/۱ تا ۱۸ متر می باشد.
شناسایی ۱۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی در بخش سده
اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش سده شهرستان قاینات با حضور اعضاء شورای شهر، بخشدار  و نماینده شهرداری آرین شهر در محل بخشداری سده برگزار شد. بیکی بخشدار سده اعضای انجمن بخش سده را به پاسداری و صیانت از آثار تاریخی با ارائه نظرات و دیدگاههای سازنده ترغیب نمود.رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات گفت: با توجه به دور تازه پژوهشها و بررسی های باستان شناسی در بخش سده، بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی شامل: محوطه ها، سازه های بادی و آبی، مساجد قدیمی و منظره های طبیعی شناسایی شد، که صیانت و حفاظت از این آثار از وظایف اصلی انجمن ها می باشد.
سه میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی
واحدهای روستایی در درمیان پرداخت شد
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمیان گفت: در سال ۹۵، سه میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات برای مقاوم سازی ۲۱ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان پرداخت شده است. علی غلامی به ایرنا، افزود: به هر واحد مسکونی ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد پرداخت شد. وی عنوان کرد: مشارکت همه جانبه روستاییان با بنیاد مسکن برای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی ضروری است.
آغاز طرح واکسیناسیون تب مالت گوسفندی در سرایان  
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان  از آغاز  واکسیناسیون تب مالت (بروسلوز)گوسفندی در این شهرستان خبر داد. دکتر خالقی زاده گفت: واکسن بروسلوز دامی از جمله واکسنهای استراتژیک در دامپزشکی محسوب می شود و همچنین با توجه به موارد ابتلای انسانی بالای این بیماری، تلاش کلیه پرسنل این اداره براین است که ۱۰۰ درصد جمعیت دامی شهرستان پوشش داده شود تا هم از ابتلای دامها به این بیماری جلوگیری شده و هم موارد ابتلای انسانی آن کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*