آخرین خبر :

۱۸۰۰ متر مربع به فضای آموزشی دانشکده ابن حسام افزوده می شود

روز گذشته برای اولین بار از تاسیس دانشکده ابن حسام تاکنون نشست خبری رئیس این دانشکده پیرامون پیشرفت ها و تنگناهای موجود در این دانشکده و سایر دانشکده های وابسته به آن برگزار شد. رئیس دانشکده ابن حسام در مدت کم فعالیتش کارنامه ای قابل قبول ارائه داده است، ایجاد زمینه هایی برای افزایش روحیه نشاط برای دانشجویان، برگزاری برنامه های فرهنگی مانند اعزام کاروان به راهیان نور، انجمن های علمی و سمینارهایی که می تواند استقبال دانشجوها را نسبت به رشته های فنی بیشتر کند. تلاشی که مهندس سلیم هرچند با تمام تلاش می خواهد دوچندان کند و یکی از آن ها افزایش هزار و ۸۰۰ متر مربع به فضای آموزشی و کارگاهی دانشکده است اما با دست خالی نمی تواند زمانی برای تحقق این آرمان اعلام کند. وی با اشاره به اینکه برای افزایش این فضا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است یادآور شد : هر چند سال گذشته برای پروژه های عمرانی این دانشکده ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت اما امسال هیچ تخصیصی نداشته ایم که انتظار می رود اگر در این چند روز باقیمانده محقق نشد در اوایل سال آینده بتوانیم اعتبار مورد نیاز را دریافت کنیم. رئیس دانشکده ابن حسام بیرجند مدرک گرایی را در جامعه نوعی تفکر دانست که به زودی دیگر رقبتی به آن نخواهد بود اما در کنار آن کشش به سمت دانشکده های فنی و حرفه ای که به راستی با رویکرد فنی وارد گود شده هر روز بیشتر خواهد شد.چون مردم نیز به این نتیجه رسیده اند که گرفتن مدرک تنها لازمه ورود به بازار کار نیست. مهندس سلیم با اشاره به خروجی دانشکده های فنی و حرفه ای گفت: باید با تبلیغ رشته های فنی و حرفه ای این امکان را در جامعه به وجود آوریم که دانش آموزان اولین گزینه انتخابی خود را از این رشته ها برگزینند.
وی نبود شناخت کافی از رشته ها و اهمیت دانشکده های فنی و حرفه ای را در بین خانواده ها یک نگرانی برشمرد و افزود: رسانه ها در شناخت این فرصت برای داشتن بازار کاری که افراد فنی در آن فعالیت کنند باید کمک کنند.
وی همچنین با اشاره به پروژه هایی که توسط دانشجویان این دانشکده در شهرستان های فردوس،قاین و طبس در حال انجام است تاکید کرد: پروژه هایی که با واسطه گری فنی و حرفه ای انجام می شود از نظر ریالی ۵۰ درصد هزینه ها را کاهش داده است.
مهندس سلیم در ادامه توجه ویژه مسئولان به دانشکده های فنی و حرفه ای را خواستار شد و گفت: قرار است سال آینده دانشکده های فنی و حرفه ای استانی شود که این رویداد تا حد زیادی به کاهش کمبود و افزایش تعامل با سازمان ها کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*