آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود

مرضیه وحید دستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در نشست خبری امروز خود گفته ۵۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شدند. همچنین موضوع جذب لاریجانی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را باید از خود ایشان سوال کرد . در حال حاضر جز یک فرد که آقای جلیلی هستند و امید داریم همراهی کند بقیه کاندیداها با جبهه همراهی کرده اند. وی با اشاره به کاندیداتوری مقام دولت احمدی نژاد گفت: کسانی کاندیدای جبهه مردمی هستند که منتخب این سه هزار نفر باشند و بقایی از سوی سه هزار نفر معرفی نشده است.

گفته می شود مشایی در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند کاندیداتوری بقایی شوخی است گفته شاید از نظر آنان شوخی باشد، همانطور که کاندیداتوری احمدی نژاد در ۸۴ وخاتمی در ۷۶ ازنظر آقایان شوخی بود

 

 

 

 

 

گفته می شود علی مطهری در واکنش به اظهار نظر مقدم‌فر، گفته آقای مقدم‌فر مشاور فرمانده محترم سپاه در ارتباط با خاطره‌ای که من از مرحوم هاشمی نقل کردم توضیح خواسته است. این خاطره را آقای هاشمی دو بار برای من نقل کرد، فرمود: «بعد از انتخابات سال ٨۴ من از دخالت برخی افراد یک نهاد نظامی شکایت کردم و ١١٠ نفر از آنها به زندان‌های کوتاه مدت محکوم شدند و اسناد آن را نزد خود دارم.» ایشان می‌گفت: «من این موضوع را به اطلاع مقام رهبری هم رساندم و گفتم به خاطر مصلحت نظام از آنها می‌گذرم»

سخنان تند سخنگوی وزارت خارجه ترکیه علیه همتای ایرانی اش

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران، اتهامات و سخنانی تندی را مطرح کرد. خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نوشت: حسین مفتی‌اوغلو، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در رابطه با سخنان بهرام قاسمی، همتای ایرانی خود علیه ترکیه ادعا شد: قابل درک و پذیرش نیست کشوری (ایران) که حتی از به میدان جنگ فرستادن پناهجویانی که به کشور آنها پناه برده اند، نیز دریغ نمی کند، دیگران را به مسئول بودن در ایجاد تنش و بی‌ثباتی در منطقه متهم می کند. وی افزود: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مبنی بر اینکه سیاست‌های منطقه‌ای کشورش مورد ستایش قرار می گیرد و عادلانه ارزیابی می شود نیز در تناقض با شکایت‌ها و نگرانی‌های ابراز شده نسبت به این کشور در پلتفرم‌های بین‌المللی از قبیل سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است. ایران باید به جای متهم کردن کشورهایی که از آن انتقاد می کنند، گام‌های سازنده‌ای بردارد و سیاست‌های منطقه‌ای خود را مورد بازبینی قرار دهد.

 

باهنر کاندیدا نمی شود

غفوری فرد عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نشست روز پنجشنبه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ‌در این نشست قرار است به کاندیدای واحد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ برسند اما تا جایی که می‌دانم آقای باهنر اصلا کاندیدا نیست. آیت الله مرحوم مهدوی کنی بزرگان انقلاب هستند و کسانی بودند که در همه مسایل کشور حضورشان تاثیرگذار بوده است اما در هر حال از سوی جامعه روحانیت مبارز، آیت الله موحدی کرمانی هستند و تا حدی جای خالی این بزرگان را پر می کند. متاسفانه خیلی از بزرگان در بین ما نیستند و به این راحتی هم نمی شود جایگزین مناسبی برای اینها پیدا کرد. .

.

احتمال شکایت از نعمت زاده

توکلی با انتقاد از رویه وزارت صنعت در نحوه برخورد با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تصریح کرد:«به چه دلیل وقتی پنجره واحدی که ثمره کار یک عده متخصص بوده و امکان این را فراهم کرده است که تمام واردات شفاف شود باید کنار گذاشته شده یا محدود شود؟ به چه انگیزه ای می‌خواهند این پنجره واحد را ببندد یا بعدا سامانه خودشان را تاسیس کنند؟»نماینده سابق تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد،«اگر آقای نعمت زاده دست از این کارهایش بر ندارد دیدبان شفافیت و عدالت ناچار است به دادگاه مراجعه کند و به زور قانون، او را مجبور کند که دست از این حمایت نا به جا از متخلفین بر دارد

گفته می شود معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفته هاشمی رفسنجانی سمبل عقلانیت در نظام بود و رای به روحانی یعنی نبود هاشمی را جبران کردن. آخرین نظر سنجی ها در تهران بیانگر این است که بیش از ۵۴ درصد مردم می خواهند در انتخابات شرکت کنند. جناح اصولگرا هیچ گزینه برجسته ای ندارد که مطرح کند کاندیداتوری آقای بقایی نیز به شوخی شبیه تر است

 

۴ هزار کولبر رسمی داریم

مدیر بازارچه مرز تمرچین بیان داشت: معرفی این افراد توسط فرمانداری ها انجام می شود یعنی این افراد ابتدا به هنگ مرزی معرفی شده و هنگ مرزی برای آنها کارت تردد صادر می کند که طبق آن رفت و آمد صورت می گیرد و بدون این کارت تردد هیچ گونه رفت و آمدی قانونی نیست. با توجه به کثرت تعداد کولبران در هنگ مرزی به آنان نوبت دهی می شود و ممکن است هفته ای یکبار نوبت به آنها برسد مشکل اشتغال در این ناحیه وجود دارد وقتی کسی بیکار باشد مجبور می شود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو بار بر روی کول خود حمل کند و همین مساله مشکلاتی بسیاری را بوجود آورده است.او در رابطه با وضعیت بیمه کولبران رسمی بیان داشت:هیچ کولبری تحت بیمه نیست. تنها کاری که انجام داده ایم این است که از حدود ۴ هزار کولبر که از مرز تمرچین تردد می کنند ۱۰ نفر بدون نام بیمه شده اند تا در صورت بروز مشکل تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند؛ این درحالی است که روزانه بین ۷۰۰ تا هزار نفر از مرز تمرچین برای کولبری تردد می کنند و ممکن است با مشکلات جسمانی بسیاری مواجه شوند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

گلایه از ندادن مجوز استخدام به وزارت بهداشت

دکتر سیدحسن هاشمی در آیین افتتاح پروژه های حوزه سلامت کشور در سالن پیامبراعظم ساری با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ سال در حوزه بهداشت فعالیت چشمگیری صورت نگرفته بود،هاشمی با اشاره به اینکه امروز هزار و ۲۹۰ مرکز جامع روستایی و بیش از ۳۰۰۰ مرکز جامع شهری در کشور خدمات ارائه می‌کنند با گلایه از عدم صدور مجوز استخدام در حوزه وزارت بهداشت، اظهار کرد: از اینکه حتی یک مجوز استخدام به وزارت بهداشت داده نشد گلایه‌مندم، بخش سلامت نیاز به نیروهای متخصص برای رسیدگی به سلامت مردم دارد؛ مجبور شدیم به تعداد محدود در مراکز جدیدالتاسیس ۲۰ شغل از طریق خرید خدمتی و نیروهای قراردادی ایجاد کنیم.وی با بیان اینکه دولت برای همه گروه های سنی و همه مردم ایران برنامه سلامت دارد، افزود: در حال حاضر برای ۶۲ میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، در حالی که پیش از این ده‌ها میلیارد پول صرف تشکیل پرونده الکترونیک شده بود، اما خبری از پرونده ها نبود؛ امروز پرونده الکترونیک تشکیل و در حال فعالیت است اما هنوز در برخی مناطق روستایی پوشش الکترونیک وجود ندارد.وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز ۹۰ درصد مرگ بیماران در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر قلبی و عروقی، سکته، سرطان، بیماری تنفسی و حوادث رانندگی است، گفت: مازندران از استان های پرتلفات در کشور است، اما تلاش می کنیم تا سال ۲۰۲۰، در حدود ۲۵ درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیرواگیردار کاهش یابد، برای اجرای این طرح چهار شهرستان در کشور به صورت آزمایشی دارای زیرساخت شده اند و امیدواریم با همکاری دانشگاه و معاونت‌های بهداشتی این طرح عملی شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*