گفته می شود

گفته می شود ماجرای فروش بلوکی سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران توسط بانک تجارت، به یک معما تبدیل شده است. برخی با چیدن پازل های این معما در کنار هم خبر از ایجاد یک انحصار جدید در صنعت خودروی کشور می دهند و برخی هم این مسئله را به تغییر وضعیت صنعت خودرو بی ارتباط می دانند و این مسئله را یک بازی رسانه ای قلمداد می کنند.

عرضه های بلوکی سهام همواره با گمانه زنی هایی مطرح بوده است. یکی از این موارد که این روزها زمینه ساز ایجاد برداشت های متفاوتی شده است به عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری ایران (ونیکی) توسط بانک تجارت برمی گردد. در آخرین روز بهمن ماه اطلاعیه ای از سوی بانک تجارت منتشر شد که این بانک  زمان و شرایط واگذاری ۴۹.۸ درصد قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی را اعلام کرد و به این ترتیب مقرر شده ۱۴ اسفند بیش از ۳ میلیارد و ۴۸۶ میلیون سهم سرمایه گذاری ملی به قیمت پایه هر سهم ۴۲۵۳ ریال روانه میز فروش شود و این یعنی ارزش حداقلی این معامله ۱۴۸۰ میلیارد تومان است.

به نظر می رسد این اقدام بانک تجارت در جهت جبران زیان ۱۵۰۰ میلیارد تومانی باشد که به سهامداران این بانک در میانه بهمن ماه و در اثر باز شدن نماد این بانک بعد از ۶ ماه، باشد و بعد از آن به دلیل کاهش ضرر سهامداران بانک تجارت، تصمیم گرفت سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را به‌صورت بلوکی واگذار کند.
گفته می شود تحرک سیاست خارجی عربستان سعودی به ویژه از زمان اوج گیری تنش میان ایران و آمریکا به وضوح گسترده شده و وزیر خارجه پرکار سعودی، از منطقه و ورای منطقه عادل الجبیر، وضعیتی را تدارک دیده که تاوان حدود یک دهه رخوت سیاست خارجی منطقه ای عربستان را باز پس ستاند. آخرین ایستگاه عادل الجبیر در عراق بوده ولی اما نباید انتظار داشت که هواپیمای وی در این مقصد متوقف شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*