کشف اختلاس ۲۱۷ میلیارد تومانی در استان

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف اختلاس ۲۱۷ میلیارد تومانی در یک پرونده کلان اقتصادی در استان خبرداد. سردار مجید شجاع در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت های پلیس در حوزه اختلاس آن هم در سطح کلان اقتصادی در استان گفت: در این زمینه تعدادی پرونده که آمار آن زیاد نیست در استان تشکیل شده که فقط در یک پرونده ۲۱۷ میلیارد تومان از حقوق بیت المال احقاق حق شده است. وی افزود: بیشتر این پرونده ها مربوط به موسسات مالی و اعتباری و حوزه بانکی بوده که در مقایسه با سال گذشته آمار اختلاس پرونده های کلان اقتصادی کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.
کشف ۲۵ هزار عدد انواع مواد محترقه در استان
وی در ادامه این جلسه به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های نیروی انتظامی در سال جاری پرداخت و از آمادگی این مجموعه برای کاهش آسیب ها در چهار شنبه سوری خبر داد و اذعان داشت: نیروی انتظامی در این شب به صورت محله محوری عمل خواهد کرد.وی به کشف ۲۵ هزار عدد انواع مواد محترقه در استان در چند مدت گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان مواد محترقه در بازرسی از صنوف و بخش عمده آن در محورهای مواصلاتی که بصورت قاچاق بوده کشف شده است.
کشف ۲۸ تن انواع مواد مخدر در سال جاری
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم چنین از کشف بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته ۵ تن رشد را نشان می دهد. سردار شجاع به کاهش ۱۰ درصدی کشف تجهیزات ماهواره ای اشاره کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی پایین ترین ضریب نفوذ ماهواره را در کشور داراست چرا که مردم متدین این استان به مضرات استفاده از آن پی برده اند.   وی به کاهش ۱۰ درصدی قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و اذعان داشت: تماس با مرکز فوریت های پلیس (۱۱۰) نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد را نشان می دهد که بالغ بر ۱۱۸ هزار تماس منجر به عملیات داشته ایم که در این زمینه با رشد ۱۹ درصدی روبرو بوده ایم.
رشد ۱۰ درصدی سرقت در استان
وی به کاهش ۵۰ درصدی جرم قتل و کاهش ۵۳ درصدی شرارت و چاقوکشی اشاره کرد و افزود: کشف خودروی سرقتی یک درصد و انواع سرقت ها در استان ۱۰ درصد رشد داشته که کشف سرقت ها نیز رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد. وی با بیان اینکه در مرکز استان در زمینه سرقت ها کاهش داشته ایم اما در برخی شهرستان ها با افزایش روبرو بوده ایم ، ادامه داد: دربرخورد با رانندگان متخلف درون شهری ۶ درصد و در توقیف موتورسیکلت ها نیز رشد ۱۳ درصدی داشته ایم.
محورهای غربی و نهبندان – قاین بیشترین
 تلفات جاده ای را داشته اند
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به افزایش ۲ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی اشاره کرد و گفت: تصادفات خسارتی نیز کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد که در مجموع درمقایسه با سال گذشته تعداد مجروحان افزایش یک درصدی را نشان می دهد.  سردار شجاع افزود: بیشتر تصادفات فوتی وجرحی  برون شهری در محورهای غربی و محور نهبندان تا قاین اتفاق افتاده است. وی به کشف بالغ بر ۸۰ درصد جرائم سایبری در استان اشاره کرد و ادامه داد: مراجعه به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی رشد ۵۶ درصدی داشته و به حوزه مددکاری کلانتری ها نیز بیش از ۳ هزار نفر مراجعه کرده اند که در مجموع این دو مرکز رشد ۲۰ درصدی مراجعه کنندگان را شاهد بوده ایم.

وی از اجرای طرح نوروزی از ۲۸ اسفند ماه در استان خبر داد و اذعان داشت: بالغ بر ۳۰۰ نیروی کمکی به مجموعه نیروهای انسانی و ۴۰ دستگاه خودرو نیز به مجموعه ماموریتی افزوده خواهد شد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد جو امنیتی استان با توجه به جریانات بوجود آمده در چند مدت اخیر اینگونه پاسخ داد که فضای امنیتی استان خوب است و مشکلی نداریم و نیروی انتظامی بر اساس قوانین و حوزه ماموریتی خود عمل خواهد کرد. سردار شجاع به مردم استان اطمینان داد هیچ اقدام غیر قانونی در استان صورت نخواهد گرفت. در این مراسم از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*