آخرین خبر :

وزیر اطلاعات: دشمنان نظام در تور اطلاعاتی قرار گرفته اند

سید محمود علوی وزیر اطلاعات
شناسهٔ خبر: ۳۹۳۲۱۰۵ – سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ – ۱۰:۳۸
اصفهان – وزیر اطلاعات گفت: اکنون تمام توان ما بر مبارزه با دشمنان متمرکز شده و دشمنان نظام در تور اطلاعاتی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی دقایقی پیش در جلسه ای با مسئولان استان با عنوان انتخابات ۹۶، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی که در سالن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، در حال برگزاری است با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: سلام گرم رییس جمهور را خدمت شما ابلاغ می کنم چراکه به محضا اطلاع از سفر من به اصفهان، بر این امر تاکید کردند.

وی ادامه داد: امروز با وجود دسیسه دشمنان ایران اسلامی، کشور ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب از نعمت امنیت بی بدیل برخوردار است. درحالیکه در کشورهای اطراف صدای بمب، بوی باروت و رنگ خون در چشم مردم، نماد ناامنی را به نمایش گذاشته اما در ایران این گونه نیست.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: به برکت دعای رهبر معظم انقلاب و مردم این توفیق نصیب مجموعه دستگاه های امنیتی شده تا امنیت که حق مردم است، را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه مطابق روایات وظیفه نظام است که امنیت را برای مردم برقرار کند، افزود: امنیتی که به همراه سرور و آرامش باشد تا خیر و برکت به همراه داشته باشد و شکوفاکننده ایمان و فرهنگ جامعه شود.

حجت الاسلام علوی در ادامه اظهار داشت: امنیت باید برای جامعه فراهم شود اما فضا نباید امنیتی شود که فاقد سرور و امیدکش است.

وی با اشاره به اینکه چنین امنیتی به جای برون زا بودن درون زا است یعنی شرایط آحاد جامعه به گونه ای است که از رفتار خود آنها امنیت ایجاد شود، گفت: در این امنیت باید کرامت به عنوان نعمتی از جانب خداوند حفظ شود و هیچ کس حتی خود فرد حق ندارد این کرامت را زیر پا بگذارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بها دادن و حرمت نهادن به انسانها هرچه بیشتر شود امنیت درون زا افزایش پیدا می کند، گفت: روانشناسان معتقداند ریشه جرایم و خلاف ها، عقده ها و آسیب هایی است که به شخصیت مردم وارد می شود و این مطلب در دین و روایات ما نیز به کرات بیان شده است.

وی بیان داشت: اسلام تحقیر شخصیت دیگران را حرام می داند و به امنیت روانی جامعه اهمیت می دهد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: با توجه به اینکه از عقده و ناراحتی جز تخریب حاصل نمی شود مطابق اصول دینی هر حرکتی به امنیت روانی جامعه آسیب برسانند، ممنوع است.

وی تاکید کرد: مردم باید امنیت را حس کنند تا موجب آرامش شود.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه امنیت در جامعه باید به شکل نرم افزاری پیاده شود، گفت: باید تلاش کنیم تا امنیتی درون زا با ریشه در اراده خود افراد ایجاد شود چراکه امنیت ناشی از رعب پس از رفع ترس به شکل نا امنی و چندین برابر خود را نشان می دهد. اگر امنیت با استفاده از روش های علمی در راستای امنیت جامعه باشد شاهد امنیتی بی تزلزل خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات با بنیه علمی بی بدیل از رشته های مختلف چنین رویکردی را اتخاذ کرده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه، اصطلاح همیشگی من این است که وزارت اطلاعات نه برای «بگیر و ببند» بلکه به منظور «نگیر و نبند» است تا مسائل و مشکلاتی که ایجاد نا امنی می کند با راهکارهای علمی و نرم افزاری از میان برده شود، گفت: باید ریشه ناامنی‌ها را چاره اندیشی کرده و جلوی بحران ها را بگیریم تا در صورت بروز بحران آنها را از میان ببریم.

وی با تاکید بر اینکه تا جایی که امکان دارد باید  بدون بازداشت و درگیری مسائل را حل کرد، افزود: بازداشت برای نظامی، که ۳۸ سال از عمرش رفته هزینه دارد چراکه امروز رویکرد وزارت اطلاعات این است که امنیت هم افزا باشد.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید همانند انگشتان جداگانه دستی باشند که در برابر دشمن چون مشتی بر دهان وی کوبیده شود و امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب این امر محقق شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، استانداری، فرمانداری، شورای عالی امنیت ملی، ستاد نیروهای مسلح، دستگاه های اطلاعاتی و همه دستگاه ها با یکدیگر هم‌افزا عمل می کنند.

وزیر اطلاعات افزود: رهبر انقلاب بارها از این تعاون بر نیکی و تقوای دستگاه های مختلف به ویژه همکاری وزارت اطلاعات با نهادهای اطلاعاتی اظهار خوشحالی کردند و ما خدا را شکر می کنیم که لبخند رضایت را برای رهبری انقلاب بنشانیم.

وی ادامه داد: ثمره این هم افزایی دستگاه ها امنیت بی بدیل است که رهبر انقلاب از آن یاد کردند، امنیتی ناشی از عقل، اندیشه، دستاورد بشری هزینه کمتری برای نظام دارد و چارچوب های حریم خصوصی افراد نیز حفظ می شود.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: اسلام اجازه نمی دهد در حریم خصوصی مردم بدون اجازه وارد شویم چراکه گناه بوده و راه به جایی نخواهد برد و از سوی دیگر اعتبار نیت و صلاحیت کسی را با اندک توهم زیر سوال بردن ممنوع، است.

وی اظهار داشت: بازی کردن با آبروی فردی که سالها آن را جمع کرده درست نیست و در اسلام بسیار زشت شمرده شده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه باید تمام توان خود را به کار بریم که مردم امنیت داشته باشند، گفت: حتی یک آیه در قرآن نداریم که برای اداره جامعه اسلامی باید متوسل به رعب شویم و این عبارت تنها برای دشمن که امنیت جامعه را خدشه دار میکند به کار رفته است و پنجه  ما بر گلوی آنها بدون رحم خواهد نشست.

وی تصریح داشت: دشمن  باید از نهادها امنیتی نظامی و انتظامی بترسد و یک فعال رسانه ای، سیاسی اجتماعی باید در قبال دستگاه های امنیتی و حفاظتی بدون چنین دغدغه ای، فعالیت خود را انجام دهد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه فرهنگ، هنر و علم در فضایی همراه امنیت شکوفا می شود که حق جامعه است و حق منت گذاری بر جامعه را نیز نداریم، ابراز داشت: ما باید در چارچوب، شرع و قانون جمهوری اسلامی عمل کنیم و توجه داشته باشیم با راهکار معصیت نمی توان راه به جایی برد که آبروی مومنان را ریختن، خود یک معصیت است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی و امنیتی برای مقابله با دشمن است، اظهار کرد: ارعاب وسیله ای بازدارنده برای دشمن است تا اجازه چپ نگاه کردن به جامعه اسلامی را نداشته باشد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه هر روز کارهای اطلاعاتی اخلاق محور را از زبان همکاران می‌شنویم، افزود: راه موفقیت از مسیر ارزش های اخلاقی است، نباید با خود اجتهادی امنیت روانی جامعه را به هم زده و نخبگان، فعالان سیاسی، هنری و اجتماعی را درگیر کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این همه شهید تقدیم انقلاب کرده است که تا در این چارچوب با مردم رفتار کنیم. وظیفه شرعی ما این است به گونه ای عمل کنیم مردم آسایش و امنیت داشته باشند زیرا زمانی که مردم با ما همراه شوند امنیت بالا می رود.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: روزی در مرزها به راحتی مرزداران، بسیجیان و افراد نظامی را شهید می کردند اما اکنون که تمام توان ما بر دشمن متمرکز شده و دشمنان نظام در تور اطلاعاتی قرار گرفته اند.

وی افزود: تیمی که عاشورا می خواست در فارس مرتکب فاجعه شود و برای ۲۲ بهمن فعالیت مشابهی را برنامه ریزی کرده بود در دام اطلاعات گرفتار شد که گوشه ای از اقدامات سربازان گمان امام زمان است.

وزیر اطلاعات افزود: امروز ما کالای امنیت را صادرات می‌کنیم به نوعی که سربازان امام زمان در سوریه، لبنان و عراق حماسه فنی خلق می کنند.

وی با بیان اینکه از موثرترین مولفه‌های امنیت حضور مردم در راهپیمایی‌ها،  نماز جمعه و پای صندوق های رای است، گفت: حضور مردم در صحنه های دفاع از نظام، بازدارنده فعالیت های دشمنان است و هر چه این حضور پرشکوه و  انتخابات با سلامت بیشتر، رقابت درست و با اثبات خود بدون نفی دیگران همراه باشد در امنیت تاثیرگذاری بیشتری دارد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه در انتخابات ۹۴ از دوستان خواستیم تا اولین تخریب کاندیداها را محترمانه و دوستان با دعوت از آنها تذکر دهند، تصریح کرد: بدین ترتیب تخریب ها مدیریت شد و در سطح کشور مقوله امنیتی نداشتیم.

وی اضافه کرد: امسال دو انتخابات مهم در پیش رو داریم و همه دستگاه های امنیتی باید به نوعی برخورد کنند که مشکلی پیش نیاید.

وزیر اطلاعات افزود: اگر انتخابات با قاعده باشد برکات  فراوان به همراه دارد و همه باید دست به دست هم دهیم تا کار تخریبی علیه کسی انجام نشود. مردم باید با تبلیغ و انتخاب سالم اجازه ملتهب شدن فضا را ندهند چراکه تخریب دیگر کاندیداها وحدت جامعه را به هم می ریزد.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما باید به این باور سیاسی رسیده باشد که برای رسیدن به هدف نیاز به تخریب وجود ندارد. امیدواریم با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تدبیر دولت خرد اندیش و به یاری پرودگار انتخاباتی را شاهد باشیم که برای مردم یک رابطه اجتماعی و عقبه استراتژیک را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*