نمایشگاه مد و لباس در بیرجند افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس اسلامی‌-ایرانی استان و چهل و چهارمین جشنواره مد و لباس کشور فردا در بیرجند برگزار می شود.
احمد محبی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس بیرجند اظهار کرد:سومین جشنواره مد و لباس اسلامی‌ – ایرانی استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس اسلامی – ایرانی و موسسه فرهنگی و هنری چهار درخت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره با موضوع طراحی و دوخت در حوزه پوشاک بانوان با موضوعیت مانتو فرم «اجتماع»برگزار می شود، تصریح کرد:این جشنواره در ٢ بخش شامل طراحی مانتو فرم اجتماع و مجلسی و بخش دیگر آن بخش دوخت مانتو فرم اجتماع و مجلسی خواهد بود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار هنرمندان ٢٣ بهمن ماه جاری پایان یافت و از این پس آثار ارسالی به دبیرخانه مورد قبول واقع نمی‌شود، گفت: ٣٠۶ طرح از ٨۶ هنرمند از استان به دبیرخانه سومین جشنواره مد و لباس اسلامی – ایرانی خراسان جنوبی ارسال شده که از این تعداد ٧٠ طرح برای داوری نهایی انتخاب شد. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس در نگارخانه شهر بیرجند افزود: در این نمایشگاه ۲۵ اثر دوخت و ۴۵ اثر در بخش طراحی به نمایش گذاشته شده است. به گفته محبی در این نمایشگاه ۷ دست لباس کامل سنتی استان نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است. وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی وی‍ژه طراحان مد و لباس استان اظهار کرد: ٢ کارگاه آموزشی با حضور مدرس تکتم همتی و محسن ناصری در زمینه خلاقیت، ایده تا اجرا و بر پایه نقوش زیراندازهای خراسان جنوبی و طرح و نقش در طراحی لباس بر پایه الگوی پوشش محلی شرق کشور ١۴ و ٢١ بهمن ماه سال جاری در زمینه مد و لباس اسلامی – ایرانی در بیرجند برگزار شد. اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره چهارم اسفندماه ساعت ١٨ در محل سالن بهزیستی بیرجند برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*