آخرین خبر :

معرفی برترین های جشنواره مد و لباس خراسان جنوبی

مراسم اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی خراسان جنوبی برگزار شد. محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم  از حمایت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کسانی که‌ در حوزه پوشاک، مد و لباس پایان نامه خود را ارائه می‌دهند خبر داد و گفت: لباس یک کالای فرهنگی است که‌ باید از ظرفیت آن استفاده شود و به وسیله آن فرهنگ را به دیگران نیز معرفی کنیم. وی با بیان اینکه اشکال بزرگ ما در حوزه طراحی و لباس این است که‌ ما نقش طراحان را در حوزه مد و لباس فراموش کردیم افزود: بنابراین ما باید حتما طراحان را در این فرآیند قرار دهیم. به گفته محبی استقبال از جشنواره های مد و لباس باید افزایش یابد زیرا اگر ما بتوانیم آثار این جشنواره ها را به بخش تولید انبوه برسانیم خدمت بزرگی به پوشاک استان و کشور کرده است. وی با بیان اینکه پوشاک قاچاق در کشور بسیار نگران کننده است خاطرنشان کرد: باید بانک اطلاعات طراحان استان تشکیل شود و قانون ثبت مالکیت در حوزه مد و لباس نیز باید اتفاق بیفتد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش مناسب همواره از ضرورت‌های جوامع بوده است، گفت: با پیدایش تمدن‌ها نقش پوشاک به همراه زیورآلات قومی از نشانه‌های تمدن و فرهنگ شده است.
نخعی با اشاره به اینکه لباس سنتی ایرانی فراوان  داریم، افزود: برخی از این لباس‌ها با اندک تغییری، مناسب برای فضای جامعه امروزی خواهد شد و علاوه بر جذابیت برگرفته از سنت‌های بومی مناطق مختلف است. مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیزدر این مراسم گفت: این جشنواره نقش موثری در صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دارد و سبب هویت بخشی به سلیقه و ذوق طراحان ایرانی می شود.  عصمت محمودی  افزود: یکی از راه‌های اشتغالزایی و کسب درآمد پرداختن به اینگونه جشنواره‌ها است. گفتنی است ۳۰۶  طرح از ٨۶ هنرمند استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد ٧٠ طرح به مرحله داوری نهایی رسید. هیئت داوران این جشنواره برگزیدگان بخش طراحی مانتو رقیه عباسی به عنوان نفر اول ، انوشه طاهری به عنوان نفر دوم  و مریم قلی زاده نفر سوم معرفی کردند. در بخش دوخت مانتو هیئت داوران هیچ اثری را به عنوان نفر اول معرفی نکرد،طاهره معتمد برگزیده دوم ،محبوبه نکوفرد نفر سوم معرف شدند و در پایان این مراسم از جواد سیروسی به دلیل حفظ و احیای لباس‌های سنتی خراسان جنوبی تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*