آخرین خبر :

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: یک میلیون و ۹۳۵ هزار دستگاه مسکن مهر به اتمام رسید

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: تا کنون یک میلیون و ۹۳۵ هزار دستگاه مسکن مهر از مجموع دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده و بقیه در دست ساخت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «احمد اصغری مهرآبادی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح یکهزار و ۲۰۰ دستگاه مسکن مهر در شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل و به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: قرار است از مجموع خانه های مهر باقی مانده، تعداد ۱۵ هزار واحد آن در بافت های فرسوده ساخته شود که در مرحله احداث است و بقیه مشکلاتی دارند که در حال برطرف ساختن آن هستیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر اکنون متقاضی ندارد و دولت با مصوبه خود این امکان را فراهم ساخته تا بتوانیم این سرمایه های ملی را به پیمانکاران، شرکت های طرف قرارداد مسکن مهر و یا خوابگاه دانشجویی تحویل دهیم.
وی گفت: اکنون پرونده ۴۹ هزار واحد مسکن مهر نیز در مراجع قضایی در دست رسیدگی است و برخی از این پروژه ها رای نهایی خود را نیز دریافت کرده اند.
مهرآبادی افزود: تعداد ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد مسکن مهر نیز اکنون کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، زیرا بیشتر آنها در مناطقی قرار گرفته اند که متقاضی موثری نداشته اند.
مهرآبادی افزود : استان تهران ۳۳۴ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که ۲۷۰ هزار واحد آن مراحل ساخت آن تمام شده و بقیه در دست احداث است و انتظار می رود با تخصیص اعتبارات لازم این واحدها را در موعد مقرر تحویل دهیم.
مهرآبادی گفت : دولت به تازگی مصوبه ای داشت برای تخصیص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۱۵۰ میلیارد تومان) اعتبار برای واحدهای مسکن مهر که بخش عمده ای از این یارانه برای واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ( ۱۰ میلیون تومانی) بانک مسکن قرار است هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد که از آن ۲۰۰۰ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان) آن برای مسکن مهر اختصاص پیدا می کند و از این ۲۰۰ میلیارد تومان، ۱۲۰ میلیارد تومان آن را به واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس اختصاص پیدا می کند.
براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز اظهار داشت: زمانی که دولت تدبیر و امید پروژه مسکن مهر را تحویل گرفت، پیشرفت فیزیکی آنها در شهر جدید پردیس ۳۵درصد بود، اما اکنون متوسط پیشرفت فیزیکی آنها به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.
محسن نریمان افزود: مجموع پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در سطح کشور به بیش از ۹۳ درصد رسیده و این نشان می دهد که دولت تدبیر و امید در حال اتمام این خانه ها است.
وی اظهارداشت: تلاش می شود واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید را با تامین اعتبارات مورد نیاز و خدمات رو و زیربنایی به متقاضیان تحویل دهیم و در سه ماهه نخست سال آینده نیز بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد دیگر را به متقاضیان واگذار خواهد شد.
به گزارش ایرنا پیش از این اعلام شده بود، براساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی از زمان آغاز طرح مسکن مهر در کشور تا پایان بهمن ماه ۹۵ یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۰۴ واحد تکمیل و افتتاح شد که سهم دولت یازدهم ۴۴ درصد است.
همچنین تا پایان ۱۱ ماهه امسال یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۹۲ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شد که ۸۳۸ هزار و ۵۷۴ واحد آن با سهم ۵۵ درصد به دولت تدبیر و امید مربوط می شود.
مجموع سند صادر شده مسکن مهر تا پایان بهمن ماه به میزان یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۴۶ واحد ذکر شده که ۵۴ درصد آن (۶۱۰ هزار و ۱۹۳ واحد) در دولت یازدهم ثبت شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*