فومنی در نشست خبری: احتمالاً روحانی ردصلاحیت می‌شود/ممکن است احمدی‌نژاد در لحظات آخر تصمیم عجیبی بگیرد

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در نشست خبری خود با اشاره به انتخابات سال ۹۶ گفت: احتمالاً روحانی ردصلاحیت می‌شود و اصلاح‌طلبان باید یک گزینه پوششی معرفی کنند.

احتمالاً روحانی ردصلاحیت می‌شود/ حضور رئیسی در انتخابات تهدید جدی برای روحانی است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در نشست خبری که ظهر امروز در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد با بیان اینکه اصلاح طلبان باید در کنار روحانی یک کاندیدای پوششی نیز داشته باشند گفت: روحانی به تنهایی آسیب‌پذیر است و باید فردی در کنار وی معرفی شود.

وی افزود: معتقدیم اگر روحانی نتواند برای مشکلات اقتصادی برنامه ارائه دهد شکست خواهد خورد و حزب مردمی اصلاحات برای حمایت از روحانی شرط و شروطی خواهد داشت که در صورت پذیرش این شروط از روحانی حمایت می‌کنیم.

فومنی با اشاره به رد صلاحیت روحانی گفت: بنده پیش‌بینی می‌کنم که روحانی در انتخابات آینده رد صلاحیت خواهد شد و به همین دلیل اطرافیان دولت و اصلاح طلبان باید بپذیرند که در کنار وی یک گزینه اصلاح طلب نیز معرفی شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در بخش دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به رقبای روحانی در انتخابات آینده گفت: معتقدم اگر اصولگرایان یک گزینه قوی را در انتخابات آینده معرفی کنند احتمال شکست روحانی بالا خواهد رفت و ورود آقای رئیسی به عرصه انتخابات یک خطر جدی برای روحانی است.

وی گفت: ما در انتخابات آینده یک نگاه جدید در عرصه مدیریت کشور داریم و معتقدیم افرادی باید سرکار بیایند که به جامعه نشاط و امید را تزریق کنند و شورای مرکزی حزب مردمی به کمیته انتخابات مأموریت داده که مسائل جاری را بررسی کنند و مواضع این حزب را در مورد انتخابات اعلام کند.

 فومنی افزود: بنای ما بر این است که در انتخابات آینده از کاندیدایی حمایت کنیم که مردم نسبت به آن اقبال بیشتری داشته باشند و هر کسی که بیشترین رأی را از سوی مردم به خود اختصاص بدهد ما او را به عنوان گزینه خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری به مردم معرفی خواهیم کرد و رئیس جمهور آینده باید بتواند تغییراتی اساسی در امر اجرایی کشور ایجاد کند و دست به اصلاحات گسترده‌ای بزند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه درخواست‌های زیادی از من برای حضور در انتخابات آینده شده است، گفت: در چند وقت گذشته از سوی مردم درخواست‌های زیادی برای حضور در انتخابات شده است و شورای مرکزی حزب در حال بررسی این موضوع می‌باشد و بنده فعلا پاسخی به این مسئله نداده‌ام.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست گذاری روحانی را به عنوان کاندیدای نهایی خود اعلام کرده افزود: شورای عالی سیاست‌گذاری مرجع قانونی نیست و ما معتقدیم نباید عجولانه دراین مورد تصمیم‌گیری شود و نباید کاندیدای اصلاح‌طلبی را از صحنه خارج کنیم و با توجه به اینکه آرای روحانی ریزش پیدا کرده جریان اصلاحات می‌بایست دقت بیشتری در انتخاب گزینه‌های خود برای انتخابات آینده صورت دهد.
فومنی در مورد انتظارش از روحانی در صورت رأی‌آوری مجدد، گفت: انتظار ما از دولت روحانی این است که کابینه خود را جوان کند و نیروهای بانشاط و فعال را وارد دولت خود کند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به سوالی در مورد اعلام کاندیداتوری بقایی گفت: هر کسی در این کشور آزاد است که کاندیدای انتخابات شود اما با توجه به پرونده‌های قضایی و بازداشت اخیر وی بعید است وی به عنوان کاندیدای اصلی جریان احمدی‌نژاد باشد و معتقدیم بقایی برای آماده‌سازی ستاد احمدی‌نژاد آمده است و فکر می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد در لحظات آخر علی‌رغم نهی رهبری تصمیم عجیبی بگیرد.
وی در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: سالی که باید در آن روند اقتصادی در کشور به سمت اقتصاد مقاومتی می‌رفت متأسفانه شاهد سختی‌های زیادی در بحث معیشت مردم بودیم و متأسفانه مسئولان ما فقط برای رأی دادن به مردم نیاز دارند و مردم واژه گمشده‌ای در ذهن مسئولان هستند.
فومنی در ادامه تصریح کرد:متأسفانه هنوز مسئولان نتوانسته‌اند اقتصاد بیمار کشور را درمان کنند و به همین خاطر مردم ما مشکلات فراوانی در حوزه معیشت و فرهنگ دارند و امروز هزاران جوان بیکار در جامعه حضور دارند اما متأسفانه هیچ اقدامی از سوی دولت انجام نشده است.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه نباید نگاه مسئولان به مردم نگاه ارباب رعیتی باشد، گفت‌: مسئولان ما باید تفکرشان را تغییر دهند و مردم ما مردمی بزرگوار و عظیم هستند و در تمام موانع و مشکلات کشور حضور و حمایت به جایی داشته‌اند ولی متأسفانه هر روز سفره‌های برخی مسئولان پربارتر می‌شود و معتقدیم کشور به یک هوای تازه نیاز دارد.
وی با اشاره به مشکلات جاری کشور تصریح کرد: متأسفانه ضریب امنیت اجتماعی در کشور بسیار پایین است و هر فردی می‌آید شعارهای واهی به مردم می‌دهد و پس از آنکه رأی آورد شاهد اختلاس‌های چند میلیاردی هستیم و عدم وحدت میان مسئولان کشور باعث مدیریت ناصحیح و این مشکلات شده است.
فومنی با بیان اینکه در کشور نیازمند یک نظام حزبی هستیم، گفت: دولت باید فضایی را فراهم کند تا همه کاندیداها در انتخابات شرکت کنند و از شورای نگهبان نیز می‌خواهیم که فضا را باز کند تا مردم بهترین انتخاب را انجام دهند و ما از کاندیداهای انتخابات ۹۶ خواهش می‌کنیم که به مردم وعده‌ها و شعارهای دروغین ندهند و برای یک بار هم که شده به مردم راست بگویند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اوضاع کشور در صحنه بین‌المللی اظهار داشت: روحانی در حوزه بین‌الملل و به خصوص در بحث برجام با نظارت رهبری اقدامات خوبی انجام داد البته نباید این تعاملات به گونه‌ای شود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به ما زور بگویند و ما در مقابل آنها سکوت کنیم و نیاز امروز کشور روابط دوستانه با کشورهای خارجی است اما این ارتباطات باید همراه با در نظر گرفتن منافع داخلی باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*