فلاحت‌پیشه در نطق میان دستور: مقامات آمریکا‌یی‌ برای انجام تحریکات نظامی علیه ایران از لابی صهیونیسم پول می‎گیرند/ منافع ملی نباید بازیچه رقابت‌های انتخاباتی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: وظیفه مجلس این است که اجازه ندهد در زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، منافع ملی بازیچه رقابت‌های انتخاباتی شود

مقامات آمریکا‌یی‌ برای انجام تحریکات نظامی علیه ایران از لابی صهیون پول می‎گیرند/ منافع ملی نباید بازیچه رقابت‌های انتخاباتی شود

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانحشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در نطق میان دسنور امروز خود در صحن علنی مجلس گفت: شرایط امروز منطقه ما با دوران پس از طرح خاورمیانه بزرگ ۱۲ سال پیش شباهت دارد.

وی افزود: در آن زمان مکر دشمنان و رقبای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران از خارج و برخی موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌های افراطی در داخل، زمینه را برای ایران هراسی فراهم کردند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب خاطرنشان کرد: امروز نباید اجازه بدهیم شرایط مشابهی شکل گیرد. همان دشمنان و رقبا البته با قدرت کمتر و چهره‌هایی افشا شده‌تر به دنبال ایران‌هراسی هستند که با روی کار آمدن ترامپ آنها را امیدوارتر کرده است، بر اساس ادله موجود برخی از آمریکا‌یی‌ها برای انجام تحریکات نظامی بر ضد کشورمان از لابی نفت و صهیون پول دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم ائتلافات ناصادق به هم خورده آنها در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ترمیم شود، تا اردیبهشت ماه وضعیت برجام مشخص خواهد شد اگر ترامپ تحریم‌های ثانویه ایران را تمدید کند، از این توافق بین‌المللی خارج شده است.

فلاحت پیشه افزود: در شرایط کنونی حداقل نتیجه برجام این است که دعوای کاذب جهانی و پرهزینه بر ضد ایران به دعوای ایران با آمریکا محدود شده است. اگر این تصمیم استراتژیک اتخاذ نمی‌شد اکنون حداکثر فروش نفت روزانه ایران ۳۶۶ هزار بشکه  در روز بود در حالی که امروزه بیش از ۲٫۵ میلیون بشکه از کشور صادر می شود و تعداد زیادی از تنگناهای تحریم برداشته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کیاست مؤمن ایرانی نباید اجازه دهد که ما در میدان دشمنان سرخورده بازی کنیم. کشورهایی که ایران هراسی را به تحمیل کردند در طول ۱۱ سال تحریم ظالمانه بیشترین بهره را از واسطه‌گری تحریم بردند و جای تأسف دارد که در آن دوران آنها همکارانی از ایرانی‌ها پیدا کردند و از رانت تحریم برخوردار شدند و با همدستی خارجی‌‌ها منابع ملی را به تاراج بردند.

وی تأکید کرد: یکی از بزرگترین کارهایی که مجلس می‌تواند انجام دهد تحقیق و تفحص درباره رانت‌خواران تحریم است شاید این کار امکان احیای بخشی از منافع ملی تاراج شده را فراهم کند و حداقل از اقدامات مشابه پرهیز شود، در عرصه منطقه‌ای ،سیاست خارجی و اقتصاد سیاسی دولت نیازمند عزم و برنامه جدی‌تر است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب خاطرنشان کرد: تحت هر شرایطی نباید تنش زدایی با همسایگان از دستور کار خارج شود. برخی از آنها همچون ترکیه، عربستان و پاکستان در طول ایام دچار اشتباهات استراتژیک شدند و بعضا به ایران نیز ظلم کردند اما لازمه راهبردی سیاست این است که از شکست همسایگان خوشحال شد. باید درگیر‌ی‌ها را کاهش داد در طول چند سال گذشته مجموعه مبادلات ایران با ۲۸ کشور اروپایی بالا بوده است.

وی تصریح کرد: باید برای از بین بردن ناامنی ذهنی همسایگان از دیپلماسی مبتنی بر پایمردی و مساعی جمیله را در پیش بگیریم و سرانجام اینکه اکنون در دوران گذار داعش شروع شده است قبل از این که پدیده تازه ای در منطقه بروز کند باید خلاهای ارزی و سیاسی منطقه را با برنامه‌های تجاری و اقتصادی پر کرد ایران، عراق و سوریه می‌توانند از طریق پیوند تجاری به وسیله راه‌آهن بغداد، ‌تهران و لاذقیه را در دستور کار قرار دهند.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: وظیفه مجلس این است که اجازه ندهد در زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، منافع ملی بازیچه رقابت‌های انتخاباتی شود بلکه باید با ایجاد یک رویکرد مثبت در سیاست خارجی کلان نگری و فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی، ریل‌گذاری لازم برای حرکت سریع قطار سیاست خارجی و اقتصاد بین‌المللی دولت پس از برجام را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*