آخرین خبر :

فرصت یک ساله دامپزشکی به مرغداران برای استانداردسازی وزن مرغ

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی، گفت: مرغداران استان برای مناسب سازی وزن مرغ، یک سال فرصت دارند که در این مدت وزن مرغ را به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰ گرم کاهش دهند.
دکتر علیرضا رفیعی پور، افزود: هر مرغدار با کم کردن وزن مرغ در هر فصل به مقدار ۲۰۰ گرم می تواند به وزن استاندارد برسد و مرغی با کیفیت به بازار عرضه کند. وی تاکید کرد: مرغی که دارای وزن استاندارد باشد هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ اقتصادی با صرفه تر خواهد بود زیرا در این صورت مرغ خریداری شده مواد دور ریز کمتری خواهد داشت و مصرف کننده ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم چربی و آلایش غیر خوراکی کمتری را متحمل می شود.
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در ادامه از مرز ماهیرود به عنوان فرصتی استثنایی یاد کرد که باید به بهترین نحو از این موقعیت استفاده شود. به گفته وی به زودی تفاهم نامه های خوبی در زمینه های مربوط به دامپزشکی بین ایران و افغانستان امضا خواهد شد که با توجه به اینکه این مرز یکی از پر رونق ترین مرزهای کشور در زمینه محصولات دام و طیور است باید به دنبال منافع پایدار و استوار باشیم.
وی با اشاره به اینکه افغانستان کشوری با ۳۵ میلیون مصرف کننده است، افزود: استفاده از این فرصت زمینه صادرات و اشتغال افراد زیادی را فراهم خواهد کرد و به نتیجه رسیدن این مهم نیازمند همکاری بین بخشی بین تمامی دستگاه های مربوطه و به تبع آن بخش خصوصی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*