سیاه و سفید فعالیت حرفه ای در تنیس روی میز

از سن ۶ سالگی به این رشته رو می آورد. پدر و دو بردار او نیز از پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران تنیس روی میز خراسان جنوبی هستند، ابتدا بصورت تفریحی و سپس با شرکت در مسابقات به طور حرفه ای تنیس روی میز را برمی گزیند او حدود  ۱۱ سال است مقام های مختلف استانی، کشوری و بین المللی را کسب کرده و فعالیت در این رشته را آنقدر برای خود مهم می داند که خلأ یک  روز تمرین نداشتن را به خوبی در زندگی احساس می کند. امیرحسین عباسپور در رده سنی جوانان باید با رقبای خود به سختی مبارزه کند تا بتواند جزو ۴ بازیکن برتر انتخابی تیم ملی شود. او علاوه بر مقام هایی که دارد حضور در دو لیگ کشور را نیز نقطه عطفی می داند برای پیشرفت و افزایش تجربیات ورزشی خود و می گوید: برای انتخابی تیم ملی باید سه مرحله را بگذرانی که با موفقیت در مراحل اول و دوم اکنون جزو ۸ نفر برگزیده شده ام.
او ادامه می دهد: مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بسیار سخت است و تکنیکی ترین ورزشکاران می توانند جزو  ۴ بازیکن  برتر تنیس روی میز کشور شوند.  او حالا برای منتخب شدن در تیم ملی مشغول تمرینات زیادی به صورت آزاد و حرفه ای است و می گوید: حضور در مسابقات،  بازی های تدارکاتی و دوستانه زمینه رشد بیشتر ورزشکاران  را فراهم کرده و با حمایت بیشتر مسئولین ورزش و جوانان و هیئت تنیس روی میز استان منتخب شدن دور از دسترس نیست. عباسپور داشتن مربیان بین المللی تنیس روی میز در استان را نقطه عطفی می داند برای ورزشکارانی که در این رشته فعالیت دارند و می گوید: یک مربی چنانچه بازیکن خوبی باشد و در جهت ارتقای بازیکن با تکنیک و حرفه ای  گام بردارد می تواند علاوه بر رشد ورزشی ورزشکاران، خود نیز زمینه حضور برای شرکت در سطوح ملی و بین المللی تنیس روی میز  را فراهم کند.
او به رابطه تنگاتنگ مربیان و ورزشکاران استان های خراسان رضوی و جنوبی اشاره کرده و می گوید: استفاده از تجربیات پیشکسوتان و ورزشکاران تنیس روی میز این دو استان و برگزاری رقابت های دوستانه زمینه رشد بیشتر ورزشکاران را فراهم می کند. او بعد مسافت خراسان جنوبی با دیگر استان ها را یکی از دلایل عمده عدم حضور ورزشکاران این رشته در رقابت های کشوری و لیگ های حرفه ای می داند و تاکید می کند: حضور تیم خراسان جنوبی در رقابت های لیگ کشور، علاوه برکسب تجربه و آمادگی برای حضور در تیم ملی از نگرانی ورزشکاران ناشی از عدم حضور و یا حضور در دیگر باشگاه های سطح کشور برای رقابت در لیگ می کاهد.  عباسپور تنیس روی میز را ورزشی پرتحرک، با تمرکز ، دقت و سرعت ذکر کرده و می گوید: امکانات و تجهیزات حرفه ای این رشته هزینه های گزافی را به همراه دارد اما بصورت همگانی فعالیت در تنیس روی میز ورزشی با نشاط است.
او می گوید: ورزشکاران حرفه ای خراسان جنوبی با کمترین امکانات و تجهیزات این رشته تمرین می کنند این در حالی است که دیگر استان ها با حمایت اسپانسرها علاوه بر برخورداری از تجهیزات حضور در باشگاه های خصوصی و لیگ های کشوری را نیز به دنبال دارند. او با اشاره به اینکه خلاء حریف تمرینی ، عدم برگزاری مسابقات هفتگی حرفه ای  در استان و عدم حضور در رقابت های لیگ کشور  انگیزه را از ورزشکاران حرفه ای این رشته در استان سلب کرده می گوید: استعدادهای خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد که اگر شرایط حضور برای فعالیت حرفه ای تنیس روی میز برای آنان بیش از پیش فراهم شود می توانند حرف زیادی برای گفتن در سطوح ملی و بین المللی داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*