سرمقاله / هشدار…!!

این روزها شاهد روزهای  غبارآلود استان خراسان جنوبی هستیم، استانی که همگان نیک می دانند چه اوضاع اسف باری برآن مستولی است و چگونه دارد جان می کند. استانی با دردی بنام عقب ماندگی و فقر و عدم توسعه یافتگی، استانی که از بدیهی ترین تعریف های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فواصلی باورنکردنی دارد، استانی که دارد ازبی آبی تلف می شود، استانی که هنوز برای تأدیب محل تبعید است، استانی که بسیاری ازداشته های سایر استان ها را ندارد، استانی که زیرساخت هایی ناقص و بی رمق دارد، استانی که از ضعف های شدید ساختاری در رنج است، استانی که سومین منطقه بزرگ کشوری با رتبه آخر توسعه کشوری است،  استانی که نزدیک به یک سوم جمعیت اش زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند، استانی که اوضاع صنعت و کشاورزی و معدن اش را همگان نیک می دانند، استانی که آسیب های اجتماعی طلاق، قاچاق مواد مخدر، سوخت و کالا و اعتیاد اش را نمی توان کتمان کرد و سر در زیربرف نمود، استانی که پس از نزدیک ۱۴ سال هیچ یک از مسئولین و مدیران کشوری و لشکری اش خویش را ملزم به پاسخگویی افکار عمومی نمی دانند، استانی که مدیران خرد و کلانش اعم از دولتی و غیره همگی از طرف و از زبان مردم حرف می زنند، مردمی که برمبنای فرهنگی تاریخی اعتراض و حق خواهی را نیاموخته اند وهمچنان درمقابل اغیارو دانه درشت ها بالکنت ومحافظه کاری ونوعی احتیاط آمیخته به ترس زبان می گشایند. دوستان و برادران فهیم و فخیم و مدیران و گروههای مرجع فاخر استان خراسان جنوبی!! چه اتفاق بزرگ و سرنوشت ساز و نابودگری در این استان روی داده که چنین شتابان در گردابی خود خواسته گرفتار آمده اید؟ چرا استانی با این همه گرفتاری ها، مشکلات و معضلات دارد در بازی دوقطبی شدن فرو می رود؟!!
به نظر می رسد که مدیران ارشد استان و منصوبین و نمایندگان اربعه استان به تنها چیزی که نمی اندیشند تعامل است و رفع سوء تفاهم خانوادگی، کشاندن چنین اتفاقی سخیف و کوچک  که حاشیه هایش بسیار پر رنگتر از متن اش شده به درون جامعه خطری است که تکرار آن می تواند عواقب بسیار سنگین و بعضا غیر قابل جبرانی داشته باشد.
مردم از منازعات و جنگ های زرگری سیاست بازان و سیاسی کاران خسته اند، مردم افسرده اند و به بهاریه ای نو و بدیع در بین تصمیم گیران و تصمیم سازان استان شان نیاز دارند، بس کنید این بازی خطرناک و بیهوده و پر هزینه را، مردم در این خطه ماندگارند و این مسئولین و مدیرانند که دایم می آیند و می روند، پاسخگوی مردم چه کسانی هستند. وضعیت استان اینک در مرحله هشدار است، امید که به  وضعیت بحران نزدیک نشود.  منازعاتی اینگونه را در پشت درب های بسته حل و فصل کنید و توپ را در زمین مردم نغلطانید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*