آخرین خبر :

سرمقاله / مناجات بهاری…!!

نفس سرما به شماره افتاده وهرچه تلاش می کند نمی تواند بهار را از بهاریت اش بیندازد، زمین دارد نفس می کشد و ضربان گرفته، درختان دارند از کمای زمستانه خارج می شوندو خمیازه های پس از قیلوله ای سنگین وسردرا تجربه می کنند.
جای جای شاخسارهای درختان این روزها متورم زایش برگ و غنچه وشکوفه شده ولبخند آغازیده اند.
وخداوند باز دارد معجزه اش را به پای بندگانش هبه می کند و روح دلبری و شور و نشاط را در آنان می دمد. زمستان درحال سقوط است و بهار درحال طلوع، طبیعت از خودش حساب کشیده است که دارد بر می گردد به اصلش، ما نیز نیازی مبرم بر رجوع به خودداریم، حداقل با خودمان صادق باشیم وخویش را نقد کنیم وقبل از او خودمان را در دادگاه وجدانمان محاکمه کنیم، آنی که دراین یک سال بوده ایم، کار سختی است اما شدنی.
دست دعا بر آستان اش بگشاییم و ناظری را به کمک گیریم که نه می شود خریدش و نه اهل مصلحت اندیشی است.
بارالها! درسال نو افکارمان را از غبار بداندیشی ها وکج سلیقگی ها بزدا.
خدایا! به مردم مان صبوری همراه با حق خواهی عطاکن.
پروردگارا! سطح تحمل مسئولین مان را دربرابر نقد آنقدر بالا ببر که پاسخگویی صادق برای مردم شان باشند.
خدایا! به ما نیک اندیشی و پاک زبانی بیاموز و ما را از شرفسادهایی چون دروغ و ریا و تهمت برهان.
الهی، خوددانی که در وجود پرآشوب مان چه می گذرد، قدرت را به کسانی عطاکن که ظرفیت شان سرریز نشود و در آن انسانیت خویش را بفراموشی نسپارند.
پروردگارا! به مسئولین مان صبر همراه با اصالت فکر درهر لباسی عطاکن که دیگر از جانب مردم زبان دردهان نچرخانندوخویش را قیم نپندارند.
بارالها! دلهای مردم را از سختی وملال برهان و به هم نزدیکشان کن، اینان همه خودی اند ، نمی دانند مفهوم غیرخودی و شهروند درجه یک و دو و..را
ای بخشایش گر! خود نیک می بینی و نیک می دانی که معادله برعکسی درکشور حاکم شده وجای طلبکار و بدهکار عوض شده، مسئولین در هر لباس و منصب و نامی بدهکاران بزرگ و مردم را طلبکاران همیشگی آنان قرار ده.
الهی! رحمتت را درسال نو از دشتها و بیابان های خشک وتفتیده این مرز و بوم دریغ نکن و بباران رحمت های واسعه ات را .
خدایا! به مردم ما بیاموز همبستگی وکارجمعی و دوری از منافع فردی را. بارالها! ریاکاری یکی ازخطرناکترین اسلحه نابودی باورهای این کشور است که دردست برخی مستان زنگی قرار گرفته، از این بلیه نجات مان ده.
خدایا! افکار برخی را صیقل ده تا بدانند مردم فرزندان زمان خویش اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*