آخرین خبر :

سرمایه گذاری آستان قدس در حوزه فرآوری سنگ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به مذاکرات چند ماهه گذشته با تولیت آستان قدس رضوی و کارشناسان و مدیران اقتصادی این مجموعه برای سرمایه گذاری در استان اذعان داشت: آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی معادن و کارخانجات سنگی دارد که با توجه به وجود این ظرفیت و زیر ساخت در استان طی مذاکرات و نشست هایی که با تولیت این مجموعه داشته ایم سرمایه گذاری در حوزه فرآوری سنگ مورد توجه و تاکید بیشتری قرار گرفته است.
شهرکی در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه طی هفته جاری جلسه ای با مدیران اقتصادی آستان قدس رضوی برای تعیین تکلیف وضعیت سرمایه گذاری در استان برگزار می شود، افزود: در این جلسه قرار است مشخص شود که در نهایت آستان قدس در چه طرحی سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه استفاده از ظرفیت آستان قدس برای سرمایه گذاری در استان از بسیاری از ادارات و مجموعه ها جلوتر است که امید می رود با اینگونه فعالیت ها به توسعه استان کمک شود.
سیمان باقران آماده بهره برداری با حضور رئیس جمهور یا وزیر
وی در این گفت و گو در مورد زمان بهره برداری از کارخانه سیمان باقران اینگونه عنوان کرد که این کارخانه آماده بهره برداری است و موانع و مشکلات فراروی آن مرتفع شده و تسهیلات ۲۰ میلیاردی آن در مرحله پرداخت قرار گرفته که قرار است افتتاح رسمی آن با حضور رئیس جمهور یا وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
افتتاح کک طبس در خرداد و فولاد قاین
در شهریورماه سال ۹۶
وی در مورد وضعیت سایر پروژه های مهم صنعتی استان گفت: در صورتی که مانع خاصی ایجاد نشود پروژه کک طبس تا سه ماهه اول سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و فاز یک پروژه فولاد قاین نیز تا شهریور ماه آماده افتتاح خواهد بود و فاز دوم این پروژه با پیشرفت ۴۰ تا ۴۵ درصدی در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
آغاز پروژه احداث کارخانه گندله سازی در سال ۹۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آغاز بکار کارخانه گندله سازی تا سه ماه اول ۹۶ در استان خبر داد و افزود: این کارخانه قرار است مواد اولیه فولاد را تولید کند که پیمانکار از سال آینده کارش را آغاز خواهد کرد. شهرکی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: ساخت و بهره برداری از کارخانه گندله سازی در بازه زمانی دو ساله تعریف شده است.
وی به آغاز عملیات استخراج از معدن طلای هیرد نهبندان در سال آینده اشاره کرد و اذعان داشت: پروژه زغالشویی طبس نیز در سال آینده استارت زده می شود که امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد. وی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را بیش از ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به این سرمایه گذاری ها پیش بینی می شود سال آینده سال خوبی برای تولید استان باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*