ساخت بیش از ۲۰۰ خانه عالم در خراسان جنوبی

طی مراسمی با حضور معاون امور مجلس و استان ها و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری ، ائمه جمعه شهرستانها و جمعی از مسئولان استان و شهرستان  «حجت الاسلام احمد رضایی» به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی معرفی  و از خدمات ۱۲ ساله حجت الاسلام لطفیان قدردانی شد. حجت الاسلام دارابی معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این مراسم از وجود ۹۴ هزار هیئت مذهبی و تشکل دینی در کشور خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از بطن مردم و برای خدمت به مردم است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این شبکه عظیم تبلیغ در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی عمل می کند، افزود: این ظرفیت عظیم علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده و امروز هر هیئتی خود را مکلف می داند که برای رفع این آسیب ها وارد عمل شود. حجت الاسلام دارابی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از ظرفیت مردمی در کنار تشکل های دینی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، شبکه تبلیغ و ائمه جماعات کار خود را به پیش می برد، عنوان کرد: همچنین این سازمان در استان های مختلف کشور به واسطه حضور پرشور مدیران پرتلاش، دلسوز و دغدغه مند زمینه ساز فعالیت های خوبی بوده که سبب خوشحالی اهالی فرهنگ شده است.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: حرکت جهشی در این استان به گونه ای بوده که در ۱۲ سال اخیر کاری که در ۳۵ سال در استان های دیگر انجام شده در خراسان جنوبی صورت گرفته است.
حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: همچنین در آغاز کار مجموعه های فرهنگی بسیار کم بود اما امروز این مراکز در همه بخش ها و مراکز شهرها راه اندازی شده است.
وی در ادامه از ساخت ۲۱۰ خانه عالم در روستاهای استان خبر داد و گفت: طی ۱۲ سال گذشته بالغ بر ۷۰ هزار مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شده اند.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به راه اندازی ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: همچنین در حال حاضر ۱۸ مدرسه کلان قرآنی در استان فعال است.
وی، سامان دهی هیئت های مذهبی، تشکل های دینی، انجمن های اسلامی و مداحان، توسعه سخت افزاری و نرم افزاری و مدیریت محیط تعاملی در درون سازمان را از دیگر فعالیت های انجام شده در استان عنوان کرد.
به گفته مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در حال حاضر ضریب نفوذ شبکه تبلیغ در استان به یک هزار نفر در مناسبت های مختلف رسیده است.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمام دوران مدیریت خود اهل تعامل با همه بوده ام اما اهل معامله نبوده ام، بیان داشت: با قاطعیت اعلام می کنم در طول این دوران با هیچ کس در زمینه های ارزشی و اسلامی معامله نکرده ام.
حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان هم در این مراسم  یکی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی را سامان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و مقابله با تبلیغات سوء دشمنان  دانست و افزود: مساجد، حوزه های مختلف علمی و  قرآنی، هیئت های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی و تشکل های بانوان مهمترین پایگاه دینی اسلام می باشند که ساماندهی و هدایت این پایگاه های مهم دینی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی خدمت در این سازمان را به عنوان بزرگترین عبادت برای خود دانست و اظهار امیدواری کرد: از این فرصت بدست آمده بتوانیم در راه رشد و تعالی فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع) خدمات انجام دهیم.
در پایان این جلسه از خدمات ۱۲ ساله حجت الاسلام کاظم لطفیان در سمت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قدردانی و حجت الاسلام احمد رضایی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.
گفتنی است حجت الاسلام لطفیان امروز به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی خراسان رضوی معارفه می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*