آخرین خبر :

رییس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارو رسانی ایران: انسولین‌های تزریقی به خوراکی تبدیل می‌شود

انسولین

رییس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارو رسانی ایران گفت: تلاش می‌کنیم تا انسولین از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل شود و داروهای نانوذراتی جایگزین داروهایی شوند که به خوبی جذب بدن نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی رفیعی تهرانی صبح امروز سه شنبه سوم اسفند ماه در آئین افتتاحیه دومین همایش خاورمیانه و هفتمین همایش ملی سامانه‌های نوین دارورسانی(ICRC) که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته(هایتک) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که بتوانیم داروهای جدیدی را به بازار عرضه کنیم هرچند که برخی از این داروها در مرحله تولید و برخی در حال تحقیق هستند.

وی افزود: داروهای جدید بیشتر در زمینه تولید ژن در بیماران سرطانی و بیماران قلبی و عروقی است، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا انسولین از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل شود و داروهای نانوذراتی جایگزین داروهایی شوند که به خوبی جذب بدن نمی شوند.

رفیعی تهرانی گفت: امیدواریم تحقیقات در این زمینه و همچنین خروجی این همایش‌ها منجر به کار مفیدی برای مردم ایران و کار تحقیقی به سیستم عملی تبدیل شود تا بیماران بتوانند از دستاوردهای نوین استفاده کنند.

رییس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارورسانی ایران خاطرنشان کرد: در آینده ژن رسانی جای بسیاری از داروهای قلبی و عروقی، عفونی و آنتی بیوتیک‌ها را خواهد گرفت و بسیاری از داروهای کنونی جمع خواهند شد، حتی می‌توان این نوید را داد که طی ۲۰ سال آینده دیابت درمان خواهد شد و دیگر ارثی و قابل انتقال نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*