آخرین خبر :

رییس انجمن اورولوژی ایران: مردان ایرانی ۵ برابربیشتراززنان به سرطان مثانه مبتلا می شوند

رییس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه دربیشتربیماری های شایع مشترک بین دو جنس زن و مرد، مردان بیشتر مبتلا می شوند، گفت:مردان ایرانی ۴ تا ۵ برابر بیشتر از زنان به سرطان مثانه مبتلا می شوند.

هفته اول اسفند ماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان درکشورنامگذاری شده و متولیان حوزه بهداشت و سلامت در صدد اجرای برنامه های متعدد برای آگاهی بخشی بیشتر مردان و ارتقا سلامت آنان هستند.
به گزارش خبرنگار علمی، دکتر عباس بصیری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی سلامت مردان که در محل انجمن اورولوژی برگزارشد،افزود:مردان ۲ برابر بیشتر از زنان به سرطان کلیه و ۲٫۵ برابر بیشتر از زنان به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.
وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد زوجین ایرانی مبتلا به ناباروری هستند، اظهار کرد:این میزان دردنیا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. مردان علت نیمی ازناباروری هستند، اما در فرهنگ ما بیشترعلت ناباروری را زنان می داند که این باور غلط است.
رییس انجمن اورولوژی ایران به بیماری های شایع در دستگاه ادراری اشاره کرد و گفت: سنگ درادرار، پروستات و سرطان ها از جمله بیماری های این عضو است.
وی با اشاره به اینکه سرطان پروستات و مثانه از جمله سرطان های شایع در مردان است افزود: مردان باید به این بیماری ها توجه بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*