رواج بی بند و باری و بی حیایی در جامعه نتیجه الگوگیری اشتباه

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حضور کارکنان زن این مجموعه برگزار شد .
دبیر نهاد صیانت از بنیاد خانواده خراسان جنوبی در این مراسم با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) از ایشان بعنوان الگوی به تمام معنا برای بانوان یاد کرد و گفت: بی بندوباری و بی حیایی در جامعه اسلامی ما بخاطر اینکه در الگوگیری اشتباه کرده ایم، رواج یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین فرازی ادامه داد: شاید در زبان همگی ما بر الگوگیری از این بانوی نمونه تاکید داریم اما در عمل اینگونه رفتار نمی کنیم و برای خودمان فاطمه ای ساخته ایم مطابق میل و خواسته خودمان. وی ادامه داد: دشمن شخصیت حضرت فاطمه (س) را شناخته و از همین طریق بین ما و ایشان فاصله ایجاد کرده است . وی با اشاره به اوصافی از شخصیت این بانوی بزرگوار اذعان داشت: در خانواده اسلامی استوانه ای بنام مادر وجود دارد که دشمن از همین طریق می خواهد جوامع اسلامی را از پای درآورد و با به لجن کشیدن زن و مادر در جامعه می خواهد به اهدافش برسد.
وی  با بیان این عبارت که متاسفانه ما از روز زن فقط به کادو گرفتن آن اکتفا کرده ایم ، تصریح کرد: در هر دقیقه در کشور ما ۱۹ واقعه طلاق اتفاق می افتد که این نشان از تزلزل در بنیاد خانواده است .
دبیر نهاد صیانت از بنیاد خانواده خراسان جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در خراسان شمالی در مورد سبک زندگی اسلامی گفت: دلیل اینکه زن جایگاه و کرامت اصلی خود را در جامعه از دست داده بخاطر تغییر سبک زندگی است و اینکه از زن بعنوان یک عروسک برای فروش کالا استفاده می شود .
حجت الاسلام فرازی با اشاره به یکی از معضلات جامعه که باعث کاهش کرامت زن شده ، افزود:  به وضوح در سطح جامعه شاهد این عبارت( به یک خانم با روابط عمومی بالا نیاز داریم )  برای استخدام و جذب نیروی زن هستیم که این بدان معناست یک زن باید بهترین و شیک ترین و به روزترین لباس و ظاهر و آرایش را داشته باشد تا بتواند مشتریان بیشتری جذب کند.
وی با بیان اینکه ما راه رسیدن به آرامش را یاد نداریم و فقط فکر می کنیم با رقص و آواز می توان به این مهم دست یافت، اذعان داشت: تنها راه رسیدن به آرامش برقراری سیم ارتباطی با خدا است که از طریق نماز و قرآن حاصل می شود.
وی از انتخاب درست در زندگی و ساده گرفتن ازدواج بعنوان راه رسیدن به آرامش یاد کرد و گفت: معتقد بودن به اصول خانواده، حفظ کرامت زن ، پرهیز از مقایسه در زندگی ، تزریق اعتماد به زندگی و توجه به خوبیها و فکر مثبت از دیگر راه های رسیدن به آرامش هستند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*