رمز و رازهای زناشویی؛ توصیه هایی که زوج های خوشبخت برای شما دارند!

 

برای داشتن زندگی شاد و آرام به همراه همسر باید تکنیک‌های خاصی را یاد بگیرید تا به این وسیله از بروز اختلاف، سوء تفاهم و دلخوری در زندگی مشترک که حتی می‌تواند باعث نابودی آن شود به طرز ماهرانه‌ای جلوگیری کنید.

راز موفقیت پایدار در زندگی از زبان زوج‌های خوشبختبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برخی از زوجین زندگی مشترک موفق‌تری به نسبت سایرین داشته و در طول زندگی با یکدیگر تفاهم دارند و با وجود انواع مشکلات و پیچیدگی‌ها به خوبی می‌توانند مشکلات خود را برطرف کرده و خوشبختی خود و خانواده را حفظ کنند، این افراد راهکارها و طرز منش و رفتارهایی دارند که عامل موفقیت آن‌ها و جلوگیری از آسیب به خانواده است.
از جمله سیاست‌ها و راهکارهایی که زوج‌های موفق در زندگی انجام می‌دهند می‌توان موارد زیر را نام برد:
همیشه مهربان و با گذشت هستند
مهربانی کلید حل اختلافات است، هنگامی که در اثر مشکلات مختلف دچار افسردگی ، اندوه، خشم، ناراحتی، عصبانیت، پرخاشگری، کینه ، سرافکندگی و دلشکستگی می شوید نباید این موارد بر نحوه رفتار با همسرتان اثر گذارد، حتی اگر به عکس او دچار چنین حالاتی بود شما باید نقش یک همدم مهربان را برای او داشته باشید، مهربانی در کلام، گفتار، رفتار و حتی نوع نگاه همگی می‌تواند باعث آرامش همسر، احساس اعتماد و امنیت و تعدیل رفتار او شود، حتی سرسخت‌ترین مشکلات را می‌توان با آرامش، گفتگوی محبت آمیز، نگاه مهربان و گذشت و ایثار پشت سرگذاشت و جریان زندگی را زنده و پایدار نگه داشت.
به سلامت روحی و جسمی خود اهمیت می‌دهند
یک زوج موفق به سلامت خود و همسرشان اهمیت می‌دهند، مواردی چون ابتلا به انواع بیماری‌ها، چاقی و افزایش وزن، ریزش موی سر، نازایی، حوادث و تروما، اختلالات خلقی، افسردگی و حتی بروز بیماری‌های روانی همگی می‌تواند به شدت بر روابط زن و شوهر اثر منفی گذاشته و باعث جدایی و اختلاف بین آنها شود.
اهمیت دادن به سلامت، تغذیه مناسب و مفید، استراحت به میزان کافی، پرهیز از استعمال دخانیات، ورزش منظم، انجام آزمایشات دوره‌ای، مراقبت از همسر هنگام بیماری و در دوران نقاهت و ایجاد روحیه شاد در خانواده همگی می‌تواند باعث ارتقای سطح سلامت زوجین و فرزندان و دوام زندگی مشترک و خوشبختی زوجین شود.
زمان خود را برای کار، خانه ، همسر و فرزندان تنظیم می‌کنند
اهمیت دادن به کار در عصر حاضر بسیار ضروری و مهم است اما به همان اندازه مراقبت از خانواده و رسیدگی به آنها نیز اهمیت دارد. زوج های موفق افرادی هستند که بین کار، رسیدگی به امور خانه و خانواده نوعی توازن و هماهنگی ایجاد می‌کنند.
برای این کار داشتن برنامه ریزی دقیق و حساب شده ضروری است، بویژه آقایان در این زمینه باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانند هم به همسر در انجام کارهای خانه ، خرید و تعمیرات کمک کنند و هم زمان کافی برای رسیدگی به کودکان و نظارت بر تربیت، درس و فعالیت‌های آنها داشته باشند.
مردهایی که بیشتر به همسرشان در امور خانه کمک می کنند و زمان معینی را با فرزندان سپری می‌کنند در محیط کاری نیز از موفقیت بیشتری به نسبت مردان مجرد و یا افراد متاهل کم توجه به خانواده برخوردار هستند.
آنها به دقت بر امور اقتصادی خانواده نظارت و برنامه ریزی دارند
برخی از زوجین هنگامی که در امور اقتصادی دست به کارهای پر ریسک می‌زنند و به دلایل مختلف شکست می‌خورند به دلیل استرسی که بر خانواده وارد کرده‌اند در این کانون هم دچار شکست و نا امیدی می‌شوند.
ریسک کردن برای درآمد زایی و بالا بردن سطح توان اقتصادی خانواده چنانچه حساب شده نباشد می‌تواند زمینه ساز اختلاف و دعوا در خانواده و حتی طلاق و جدایی شود.
برای داشتن یک زندگی خانوادگی پایدار باید به دقت بر مخارج اقتصادی خود نظارت داشته باشید، برنامه ریزی برای مخارج خانواده، خرید مایحتاج، ملزومات مورد نیاز، تحصیل فرزندان، هزینه‌های درمانی و خدماتی همگی باید از قبل تنظیم شده باشد باشد.
اگر فردی ولخرج هستید و به محض دریافت حقوق خود آن را طی مدت زمان کوتاهی به بهانه‌های مختلف خرج می‌کنید در زندگی خانوادگی با مشکل مواجه می‌شوید، برای رفع  این مشکل با همسرتان صحبت کنید و از انواع راه حل‌ها از جمله پس‌انداز بانکی یا به امانت سپردن موجودی برای مدیریت هزینه‌های خود استفاده کنید.
با رعایت این راهکارها می‌توانید زندگی شاد و  آرامی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید و در صورت بروز مشکل با همفکری ، مماشات و مراجعه به افراد متخصص از آنها با موفقیت عبور کرده کانون خانواده خود را همیشه پرنور و گرم نگه دارید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*