آخرین خبر :

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: سود سهام عدالت در سال آینده فقط به ۲ دهک کم درآمد پرداخت خواهد شد

خبرگزاری فارس: سود سهام عدالت در سال آینده فقط به ۲ دهک کم درآمد پرداخت خواهد شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در همایش رونمایی از سامانه سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت در سال آینده فقط به ۲ دهک کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی امروز در همایش رونمایی از سامانه سهام عدالت در سالن اجلاس سران گفت: سودی که سال آینده شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سهام عدالت پیش‌بینی می‌کنند، مربوط به سهامداران عدالت کم درامد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی است که با اخذ شماره‌حساب از آنها، واریز می‌شود.

وی افزود: برای مابقی دهک‌ها که سهام عدالت دارند، باید مابقی ۵۳۲ هزار تومان قیمت سهام عدالت تعیین تکلیف شود و به حساب دولت واریز کنند.

پوری حسینی با بیان اینکه از ۱۱ سال قبل سهام عدالت بلاتکلیف است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند صورت حساب خود را از طریق سامانه مربوطه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از آزادسازی سهام عدالت سخن می‌گویند که البته دقیق نیست، گفت: خرید و فروش سهم و برگه و اعمال رأی اکنون وجود ندارد که بتوانند در مجامع عمومی صاحب رأی باشند و برای این موضوع راهکار لازم برای تصمیم‌گیری در مراجع ذی‌ربط ارائه شده است.

وی گفت: در حال حاضر برگه‌ای برای سهام عدالت داده نمی‌شود و کسی نمی‌تواند خرید و فروش کند، بلکه از منافع و سود سهم بهره‌مند می‌شوند.  امروز وارد سامانه شده و می‌توان صورت حساب دریافت کرد و مشمول آن در ردیف مالک مجازی سهم هستند که اگر مشمول تخفیف نبوده و در خانوار کمتراز ۵ نفر باشند و نقدی نیز سودی دریافت نکرده باشند سهم آنها ۵۳۲ هزار تومان است و فقط ۲ دهک مربوط به کمیته امداد به طور کامل سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: امروز مشمولانی که رقم آخر کد ملی آنها به ۷ منتهی می‌شود می‌توانند وارد سامانه شوند و فردا هجدهم افرادی که رقم آخر کارت ملی آنها منتهی به ۸ است نسبت به ورود باید اقدام کنند و پس از ۲۶ اسفند همه افراد می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و صورت حساب سهام عدالت خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*