حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی: وحدت برای ما نه یک شعار بلکه یک راهبرد است


تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما در شریعت مان احکامی داریم که هیچگاه نباید مسائل اختلافی در احکام را به اهداف شریعت‌مان ترجیح دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آئین بزرگداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی افزود: آقای واعظ زاده خراسانی دانش آموخته مکتب آیت الله بروجردی و گردآورنده کتاب جامع احادیث شیعه بود و در امر وحدت و تقریب مذاهب اسلامی تلاش های جدی داشت.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنند که در این فضای نورانی که به برکت رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری در ایران اسلامی ایجاد شده است راه پیشینیان و بزرگان حوزه وحدت و تقریب همچون آیت الله واعظ زاده خراسانی موسس دارالتقریب را ادامه دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ما در سیره پیامبر گرامی اسلام، امیرالمومنین علی (ع) و سایر امامان مان همواره حفظ وحدت اسلامی را می بینیم؛ وحدت صرفا اقتضای دیروز و امروز نبوده است و نیست، بلکه این رویکرد و راهبرد اساسی ماست و صاحبان اندیشه و قلم در همه حوزه ها باید وحدت را مدنظر داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد تفرقه راهبرد اصلی دشمنان ماست افزود: تنها راهی که دشمنان می توانند بر ما برتری پیدا کنند ایجاد تفرقه است که می‌بینیم راهبرد اصلی آن‌ها همین است و متاسفانه با جهل و نادانی و احیانا غرض‌ورزی‌هایی که برخی افراد خودخواه دارند جریان‌های تکفیری و گروه‌های دست ساخته‌ای مثل بهاییت در بین شیعیان و وهابیت در بین اهل تسنن انجام شده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه ما امروز به آن نیازمندیم دعوت به عدالت و ضدیت با ظلم است که این دو همواره از مبانی اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و خمیر مایه فکری امام (ره) و مقام معظم رهبری و قانون اساسی ماست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: امروز تصور ما این است که در همه جوامع توجه به دین به ویژه دین اسلام و به خصوص اسلام ناب محمدی (ص) که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن است بیش از همیشه مورد توجه همگان است و همه این نگاه را عقلانی می دانند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*