توسط محققان کشور؛ سانتریفیوژ ۲۰ هزار دور در دقیقه به تولید رسید

محققان کشور در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید سانتریفیوژهای ۲۰ هزار دور در دقیقه برای مراکز درمانی و تحقیقاتی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی فلاتی مجری طرح و مدیرعامل یک شرکت‌ دانش‌بنیان تولیدکننده سانتریفیوژهای ۲۰ هزار دور در دقیقه در مراسم بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت گفت: این دستگاه کاربردهای تحقیقاتی و کلینیکالی دارد که می‌تواند با دقت ۲RPM، اقدام به آنالیز خون کند.

وی افزود: این دستگاه می‌تواند با سرعت بالایی، سِرم را از پلاسمای خون جداسازی کند؛ همچنین این دستگاه می‌تواند برای تشخیص سرطان‌های زنان در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

فلاتی با اشاره به شیوع سرطان رحم در کشور گفت: این دستگاه با سرعت و دقت بالا و خطای کم در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی می‌تواند سلول‌های سرطانی را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه تولید این دستگاه با تجهیزات تمام ایرانی بوده است، اظهار داشت: تنها موتور سانتریفیوژ ۲۰ هزار دور در دقیقه توسط یک شرکت اروپایی ساخته شده است، زیرا تنها این شرکت توانایی تولید موتور با حجم کم و توان بالا را دارد؛ این شرکت در حوزه تولید توربین‌های هوایی فعالیت می‌کند.

این مجری طرح با بیان اینکه ما تنها با یک شرکت آلمانی رقابت می‌کنیم، گفت: تنها یک شرکت در آلمان موفق به تولید چنین سانتریفیوژهای کاربردی در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها را دارد.

فلاتی با بیان اینکه ما در دنیا توانستیم برای اولین بار سانتریفیوژ ۲۰ هزار دور در دقیقه را به تولید برسانیم، تصریح کرد: این شرکت آلمانی تاکنون توانسته سانتریفیوژ  ۱۸ هزار دور در دقیقه را به تولید برساند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*