تمدید ۳ ساله وام کشاورزان آسیب دیده از سرما زدگی

استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بارندگی های اخیر، شاهد طی چندین نوبت پرواز بارورسازی ابرها بودیم.
مهندس، سید علی اکبر پرویزی با تاکید بر اینکه در هنگام بارش باران یا برف نباید به هیچ وجه راه ها و مسیرهای استان مسدود شوند، افزود: اگر یکی از بندهای خاکی تخریب شود، خود به خود دیگر بندها را هم تخریب خواهد کرد و سیل بزرگ و مهار نشدنی ایجاد می شود.
استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت ایمن سازی و بازسازی بندهای خاکی خراسان جنوبی گفت: بندهای خاکی در استان که سال ها آبگیری و بازسازی نشده است، پس از بارندگی تهدیدی برای روستاهاست، که باید با پیگیری دستگاه های مربوط این بندها بازسازی و ایمن شود. وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت بحران را در اختیار فرمانداری ها قرار داده ایم، ادامه داد: در این مدت ۹ تانکر از ستاد مدیریت بحران و فرمانداری ها جمع آوری و در اختیار دهیاری ها قرار گرفت و آبرسانی به روستاها که قبلا با ۱۱ تانکر انجام می شد اکنون به ۲۰ تانکر افزایش یافته است.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید از امکانات و ظرفیت خود برای کاهش مشکل مردم استفاده کنند، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کتبا، تضمین بازپرداخت و تمدید سه ساله وام کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی و … را پذیرفته و به بانک مرکزی اعلام کرد. مهندس پرویزی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، بانک کشاورزی را به عنوان بانک عامل اعلام کرد، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداران فهرست افراد را برای گرفتن وام تهیه کنند.
نماینده عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه بازپرداخت وام بخش انار ۱۰ ساله و زعفران ۴ ساله خواهد بود، افزود: بانک عامل باید حداکثر تا ۱۰ سال این وام را تقسیط کند که سود آن چهار درصد بوده و خراسان جنوبی نیز با رایزنی های انجام شده جزو استان هایی قرار گرفت که سقف بازپرداخت ۱۰ ساله را در این طرح دارا هستند.
وی افزود: کارمزد سه سال این تسهیلات توسط دولت پرداخت شده و بدهی کشاورزان در گذشته نیز مانع پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*