بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار نفر ساعت آموزش توانمندسازی روستاییان استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این اداره کل با اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار موفق به مهارت آموزی بیش از ۵۴۰۰ نفر از روستاییان و عشایر استان شد.
حسین خوش آیند با برشمردن نقش های آموزش فنی و حرفه ای افزود: بطور کلی آموزش های فنی و حرفه ای دارای ویژگی های خاصی هستند که این ویژگی ها، جایگاه مهمی را برای این آموزش ها بوجود آورده است. از جمله این ویژگی ها می توان به تربیت و تامین نیروی انسانی ماهر برای جوابگویی به نیازهای توسعه پایدار، تخصصی بودن آموزش ها و توام بودن آنها با کار تولیدی، بهبود و گسترش تخصص های فنی و حرفه ای مورد نیاز مشاغل کشاورزی و صنعتی، ایجاد مهارت و جلوگیری از افزایش بیکاران در سطح جامعه اشاره کرد. خوش آیند ادامه داد: با توجه به این قابلیت طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار، به منظور توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیت‌های منطقه‌ای با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف بعنوان پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در اقتصاد مقاومتی تعیین شد، که استان خراسان جنوبی نیز اجرای بخشی از این پروژه را عهده دار شد.
وی با اشاره به آموزشهای اجرا شده بیان داشت: امسال یک میلیون و ۳۶ هزار و ۵۵۶ نفر ساعت آموزش مهارتی در ۱۰۸ حرفه آموزشی و ۳۵۴ دوره آموزشی ویژه روستاییان استان اجرا شد و ۵ هزار و ۴۵۹ نفر از روستاییان استان در ۴۲ دهستان و ۹۴ روستا آموزش های مهارتی را فرا گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد افزایش فعالیت داشته ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*