بقاع متبرکه استان پذیرای مسافران و زائران نوروزی

خراسان جنوبی با دارا بودن ۹۸ بقعه متبرکه آماده پذیرایی از مسافران و زائرین نوروزی است. مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۹۸ بقعه متبرکه استان مراسم تحویل سال در ۳۹ بقعه متبرکه بطور کامل و جامع برگزار می شود. به گفته حجت الاسلام هاشمی خواندن زیارت آل یاسین ،زیارت عاشورا، دعای تحویل سال، سخنرانی، پخش پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در یک فضای معنوی و با نشاط در این بقاع متبرکه اجرا می شود. وی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری ۱۵ برنامه خواهیم داشت، اظهار کرد: اکنون فقط از ۳۹ بقعه متبرکه در استان استفاده می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا ۲ سال آینده با فراهم کردن امکانات لازم دیگر بقاع از ۹۸ بقعه متبرکه استان استفاده کنیم. وی با بیان اینکه در ۳۲ بقعه متبرکه در ایام عید روحانی حضور دارند، عنوان کرد: با اعزام روحانیون به بقاع متبرکه سعی می‌کنیم فضای معنوی همراه با نشاط برای مردم، زائران و مجاوران فراهم آوریم.
آمادگی ۵۰۰ زائرسرا در بقاع متبرکه استان در نوروز ۹۶ برای پذیرایی از زائرین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع اسکان زائرین در بقاع متبرکه گفت: در ۳۴ بقعه جهت اسکان موقت زائران، امکانات فراهم شده است.  وی از آمادگی ۵۰۰ زائرسرا در بقاع متبرکه استان در نوروز ۹۶ برای پذیرایی از زائران خبر داد و گفت: در نوروز ۹۵ حدود ۸۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه حضور پیدا کردند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر از زائرسراها استفاده کردند و پیش بینی می‌شود این رقم در نوروز ۹۶ افزایش داشته باشد. حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: در آینده نزدیک ساخت زائرسرایی در شهرستان فردوس شروع خواهد شد. وی با اشاره به ایجاد ۲۸ ایستگاه در بقاع متبرکه و ۳۴ خیمه معرفت افزود: در خیمه های معرفت برنامه های فرهنگی، آموزشی و مذهبی به زائرین و مسافرین ارائه خواهد شد.
ثبت نام مسابقات قرآنی تا فروردین ماه ۹۶ ادامه دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت نام در مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: ثبت نام از اول بهمن ماه شروع شده و تا پایان فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت و علاقمند می توانند به سایت قرآن ایران” www.quraniran.ir ” مراجعه کنند.
راه اندازی درمانگاه سیار با همکاری
بسیج جامعه پزشکی استان
وی از راه اندازی یک درمانگاه سیار با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد و گفت: برای خرید و تجهیز این درمانگاه سیار ۲۶۰ میلیون تومان از محل وقفیات درمانی هزینه شده و تا اوایل سال ۹۶ آغاز بکار خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*